søndag 18. desember 2011

Telle til ti...


Årets beste julekonfekt er laget for andre gang bare i desember!
Nå står det "ikke rør" på norgesglasset.... *S*

Rocky road

3 dl salte peanutter
1 dl pistasjnøtter
2 never med små marshmellows
2 pk med dumble
600 g lys kokesjokolade

Skjær dumblene i tre deler, smelt sjokoladen og bland alle ingrediensene
sammen. Legg bakepapir i en ildfastform og legg i smørja.
Så inn i kjøleskapet til sjokoladen er stivnet.
Lettvint og så godt!

Hvert år når juletreet skal opp, skaper det storm i heimen..
Gubben og jeg rakk å bli litt sure i dag og! *S*
Ikke bare idyll nei...

Her sitter vi i hvert vårt hjørne og teller til ti, litt stillhet er greit nå!
Men nå er det gjort og det er 1 år til neste gang...*S*

Kanskje han blir litt blidere om jeg servere han litt rocky roade?

Jeg skjønner at det er litt tøft å være gift med en interiørblogger,
mye styr med flytting av møbler....

(Et skap dit, en slagbenk lenger bort.. nei det ble ikke noe fint,
så vi flytter det tredje skapet. Juletreet, hvor skal det stå? jo der,
 men lysene er skeive, treet er skakt..osv!!)

Jadda så neida så...
God kveld i stuen!

7 kommentarer:

Fru M sa...

Hei. Den oppskriften skal jeg jammen prøve. Så lettvint og det så veldig godt ut. Helt perfekt for meg som ikke er noen konditor eller baker...
Og ja det kan ikke alltid være enkelt å være mannen i huset med de mange ideene til oss interiørbloggere...Men så blir det som regel veldig fint etterpå dah..Klem Å

Tindrande Auge sa...

hmm kanksje jeg skal prøve meg på den oppskriften jeg og ;)
Er ikke alltid like lett å være mann heheheh De ser visst ikke vitsen med å flytte på ting :P Håper han blir i litt bedre humør med den gode konfekten ;) Ha en flott førjulstid videre! klemmer fra Nina

Høytrykk sa...

Nam, det så godt ut! Sjokolade og dumle kan jo ikke bli feil. Tror denne må testes ut ja. :)

☆ SessanOchPrinsessan.Com ☆ sa...

Nämen duuuu alltså! Detta får du bara inte lägga ut....

Skit skit skit, där sprack jag!! Måste testa detta i morgon :D *SIKKLE*


Klemmer

Hege Sletsjøe Morris sa...

Hei, koselig at du kom innom til meg en tur! Denne oppskriften må prøves- Hørtes veldig godt ut. Så mange fine ideer du har forresten. klem Hege

Potrina sa...

Nyyydelig oppskrift, ble lagd idag her :)

Takk :)

王勝 sa...

.
.
.
.
.
.
.
.
.