onsdag 7. desember 2011

Serinakaker


Vi har hatt en rolig dag her i dag.
Lillebror og jeg har vært en tur ute og aka,
snakk om glede!

Vi har baktserinkaker og jeg kunne lagt ut i de lange og
 de breie om hvor koselig og idyllisk det var,
men sannheten den er at det var jeg som baka,
lillebror rullet en kule han så var han ferdig!

Jeg dyppet halvparten i sjokolade og
det likte mannen her i huset veldig godt!

Så var det lillebror sin favoritt rett til middag og
det er jo pannekaker selvklart...

"Denne dagen har vært super, mamma" Sitat fra lillebror 5år.

Pappan toppa dagen  med å ta han med ut for å ake i mørke nå etter middag.
Det skal ikke mye til for å glede lillebror her i huset...*S*

Ha en fin kveld..

10 kommentarer:

Har en drøm... sa...

Så herlig dag for en lillebror;)
Og Serinakaker er jo sååå godt ♥
Her pleier vi og å dyppe de i litt sjokkis, alt blir bedre med det på;)

Ha en fin kveld!

Klem Line

LA BELLA VITA sa...

Hihi herlig ;-) Her var det også veldig stas med snø i dag. Den kan godt ligge over jul. Julestemning ♥ ;-)
Åhh NAM for en god idè og dyppe de i sjokolade. Det skal jeg jammen prøve ;-)

Klem Ellen

Camilla`s Hjerterom sa...

Hørtes ut som en fin dag:) Serinakakene såg kjempe gode ut! Og sjokoladeideen skal jammen prøves ut her også:)

Ha en fin kveld!
Klem Camilla

Fru M sa...

Så herlig med snø idag. Minsten her i huset kledde på seg halv åtte i morges og hoppet ut i snøen og lo og skrek høyt av glede. Tenk så herlig å være 4 år igjen?! KLem
Ha en fortsatt fin uke.-)

Pink lady sa...

Så fint å glede en lillebror:)

De kakene så virkelig fristende ut.

Selv har jeg ligget syk her på sofaen og livnært meg på småkaker og mandariner. Så jeg bør vel bake litt mer etterhvert... ;)

Hanne Mette sa...

Serinakaker er skikkelig barndomsjul for meg. Husker vi fikk være med å trykke dem med gaffel og strø med sukker og nøtter. Stas! God ide å dyppe dem i sjokolade. ALT blir jo bedre med sjokolade. ;)
Klem fra Hanne Mette

Fjordheim sa...

Så godt at lillebror har hatt en super dag. Små barn små gleder sies det. Men det viktige er at de har foreldre som har tid for de. Ikke at det som gjøres er så avanser.
De serinakaken ser jo herlige ut. Dyppet i sjokolade, det har jeg aldri tenkt på. Og jeg som er så glad i sjokolade. Må nok prøves en gang.
Ha en herlig torsdag også :)

Frøken Fryd sa...

Slike lillebrorar er veldig glade i pannekaker her i huset også :) I dag hadde me kose frukost med varm sjokolade med krem og marshmellows og rundstykker med godt pålegg. Koselig å gjera litt ekstra utav det på ein vanlig kvardag også - og lillebror meinte at dette nok var den beste frukosten me hadde hatt. Det varmar jo :)

Var ikkje nett idyll her på mandag heller, då baka eg og lillebror julemenn (kakemenn) og monstermamma holdt på å tilte galen over deigen som var i overkant klissete, og lillebror snakka som eit maskingevær både på innpust og utpust... Puh! Men han var storlig fornøyd - og då er det jo kjekt då :)

Klem Eli

Anja Holt sa...

Åh, det så innmari godt ut! Ha en super dag!

Lena sa...

Gosj som du er huslig om dagen!!! Blir helt imponert, jeg! Og pynter kakene med snor for å ta bilde... SUKK!
Duh - send litt energi min vei, á du! ...så jeg kan gå i skogen og plukke kvist?

Ha en vakker dag, vakre du!
;o)