mandag 12. desember 2011

Marsipankonfekt.


Det blir bakt endel både hjemme og på jobb om dagen.
I barnehagen går det i pepperkakebaking, serinakaker og lussekatter.

I morgen er det jo lucia og det er jo en så koselig dag, jeg får med meg lillebror som skal
gå i barnehagen sin i morgen tidlig så er det senvakt  på jobb i barnehagen
 jeg jobber og de går luciatog på ettermiddagen. Herlig.....




Ungene hadde litt ekstra energi i kroppen sin her i kveld,
så jeg satte meg ned og rullet litt marsipan med de.
Unger elsker slike aktiviteter og det er jo virkelig måneden for det.
Her rullet de ferdigmarsipan  til kuler og trykket en nonstop nedi,
så dyppet vi de i sjokolade!

Dette blir en liten presang som skal gis bort til helgen.

Nå er det ti minutter i soffan før loppekassa...
Juleklem

6 kommentarer:

Har en drøm... sa...

Koselig med slike aktiviteter;)
Jeg og snuppa lagde og marsipan og sjokolade her om dagen ♥
Så artig gave;)

Ha en fin kveld!

KLem Line

Frøken Fryd sa...

Me hadde pepperkakepynte dugnad i går kveld - og det var kjempe koselig og sosialt for heile banden :) I dag stod frøkna i ensom majestet og baka lussekattar, men jammen fekk eg ikkje besøk når dei skulle spisast (sjølv om det vel er i morgon dei skal konsumerast...).

Dei julekulene er berre SÅ lekre, stod og såg på dei sjølv, men kjipe Eli sa NEI, desse er for dyre. Så då måtte eg berre legga dei tilbake. No angrar eg, veldig!

Kosa deg med dine du då ;)

Klem Eli

Lena sa...

Det enkle er ofte det beste!
:o)
Ønsker dere en finfin feiring av lysfestdagen!

Anja Holt sa...

Det med å rulle ferdige marsipan til marsipankuler er jo kjapt og greit, godt tips! Thanks!

FruFly★Heidi sa...

Naaam, det så veldig godt ut. Jeg lurer på om jeg også skal lage noen sånne, eller kanskje ikke... Er ikke bra å ha FOR mye godt i hus heller!:) Ser vi har mye av den samme julepynten i år, koselig!:) Ha fine førjulsdager! Klem fra Heidi

Anines hvite verden sa...

Det så godt ut! Herlig gave og gi bort til jul også da :D

Ha en fin lucia kveld!

Klem Anine