søndag 27. november 2011

Cake pops..


Jeg har i dag prøvet meg på å lage Cake pops for første gang,
så liker du eller er veldig glad i punsjeboller
(noe Herr Fjeldhammer elsker) så burde du prøve dette!

Jeg hadde ingen kakerester så jeg kjøpte en ferdig bunn som man bruker til bløtkake,
smuldret opp denne....


Og blandet kakebunnen, hele boksen med nugatti air og
 tre spiseskjeer med melk sammen


Så ble det en deig man kunne rulle til små kuler...



 Kulene stakk jeg hull i med små tregrillspyd
 (jeg hadde ingen lollipop pinner) og satte de inn i kjøleskapet
 i 2 timer uten grillspydene.

Tok de ut, smeltet litt sjokolade, tok sjokolade på tuppen på pinnen og satte de i bollene
og inn igjen i kjøleskapet  1 time til.


Så startet det morsomme, smeltet sjokolade fant frem strøssel,
dyppet  de i sjokolade så strøsel og satte de i små muffinsformer...

Så inn igjen i kjøleskapet for å stivne til de så skal nytes!!


Vi snakker himmelske mektige kaloribomber...

24 kommentarer:

Precious Home sa...

Jeg lagde en annen variant i dåpen til datteren min tidligere i høst, men med vaniljekrem og hvit sjokolade...veldig godt!
Ser ut som om jeg må prøve dette også:) Nam!

Frk Fischer sa...

Wow...De så jo bare såå digg ut!!
Å alt som er godt er kaloribomber...vi er snart i den rette mnd nå...sjokolade mnd nr 1!!

Lene sa...

Mm.. De så gode ut! :) Kaloribomber er godt! Hehe. Så ikke ut som det var så vanskelig å lage heller. Kanskje jeg får teste det en dag. :)

Pink lady sa...

Så flotte de ble!!

Kos dere med kaloribombene;)

Frøken Fryd sa...

Så flott at armbandet er komt fram, eg håper du vert fornøyd med det :) Eg sitt værfast hos mamma og pappa, ferjene til Stavanger er innstilt så er blir eg til i morgon tidlig... Har hatt skikkelig longhelg, vore her sidan torsdag og hatt kvalitetstid med venner og familie. Blir svidd vekk nokre avspaseringstimar på dei innstilte ferjene altså, er ikkje på jobb før tidligast kl. 12 - søren og! Det som egentlig er verst er at eg får ikkje pynta den nye adventstaken som eg snopa meg i går, boohooo. Men eg kan jo gleda meg til å gjera det etter jobb i morgon.

Ha ein fortsatt fin-fin første advent, og du, dei cake pops'ane såg farlig gode ut!

Klem ELi

Helene i svingen sa...

Hei!

Jeg fant deg på bloggen til Anine(s hvite verden). Så deilig det så ut! Bloggen din så koselig ut. Skal helt klart titte innom igjen :)

Hilsen Helene i svingen

stallnilsen sa...

Håhåhå...æ elsker punsjboller, disse så kjempegode ut ;O)))
Må prøves, ha en fin kveld, hilsen Lisbeth ;O)

Elin / Draumesidene sa...

Lavkarbo??? ;) Herleg søtt og veldig fristende! Takk for fin oppskrift!

Klem,
E :)

Anja Holt sa...

Ser ut som alt annet enn lavkarbo! ;-) Men du verden så, de så da virkelig fristende ut okke som!

MadeByKine sa...

Disse så helt utrolig digge ut. Kaloribomber hører julen til:):)

Anines hvite verden sa...

Det så godt ut!! Hadde vært moro å testa ut her! naminam ;)

Klem

Ella sa...

Wow de så fantastiske ut :)
Tror jeg må teste den der.
Vet du om man kan lage de uten nugatti, evt noe annet istedenfor?
Allergisk mot nøtter!
Ha en fin fin kveld og nyt kaloribombene :)

Anne sa...

Så skjønne de var! :) Har hatt lyst å prøve meg på disse lenge...tror jeg må lage disse til jul vertfall :)

Nyt adventstiden :)
Klem Anne

Monicas hus sa...

Hei på deg.
Kaloribomber hører den søte juletid til ;))
Disse så riktig så flotte ut, kanskje jeg må teste ut disse.. Tusen takk for tips.
Ønsker deg en fortsatt fin 1. søndag i advent.

NIB sa...

Wow, de så gode ut! :)

Knallfine skinnhåndtal du har laget også! :)

:) Ann Helen

Elisabeth Cesilie sa...

takk for koselig kommentar inne på bloggen min :)
Disse så jo farlig gode ut :))namm
Jeg har også prøvd meg på cake pops, men jeg lagde de av brownie bunn og kokos!
Ha en fin kveld :) Klem Elisabeth Cesilie

Marte sa...

Suupert! Har leitet etter oppskrift på sånne i dag - prinsessebursdag denne uke - mååå prøve dette!

Takk for at du la igjen en hilsen hos meg - så fant jeg deg og dette supre innlegget!

Fin mandag til deg!

Marte

Mona Christin sa...

Det så godt ut. Og man må unne seg noen kaloribomber i ny og ne.

Klem Mona C

cathrine sa...

Å, det så vanvittig godt ut! Må nok prøves ja! Yummi! :)

Pikekyss sa...

tilsett melk ja... det gjorde nemlig ikke jeg og mine smakte ugg, tørre og kjipe.

elisabeth sa...

De så gode ut! Nam!!
Denne oppskriften har jeg og lyst
til å teste, takk for at du deler : )
Ha en fin mandag!
Klem Elisabeth

Huset på terrassen sa...

NAAM, de så rå-gode ut !! Sjokolade er bare det beste som finnes, viktig å kose seg nå i denne ventetiden :) Ha en strålende mandag ! Mvh Linda

Vibeke, Livet på Bengtgarden sa...

UPS, disse så farlig gode ut... og jeg som elsker punsjboller. Da er det bare en ting å gjøre ;-)
Må nok prøves allerede til helga.

Og tusen takk for hyggelig kommentar inne hos meg, kjempeglad for at du la igjen et spor så jeg fant deg!

Ønsker deg en super tirsdag kveld.

Klæm Vibeke

I en Eske sa...

Ser godt ut, må nok prøve en gang=)