fredag 5. august 2011

Bløtkake!


























En herlig ferie er over for denne gang, vi har vært nesten 3 uker på hytta og har vært utrolig heldig med været.... Kun 2 regnfulle dager!

På en av de dagene kom storesøster bort til meg og lurte på om vi kunne lage en bløtkake. Jeg har bakt mye kaker i mitt liv men aldri en bløtkake, for det er noe av det værste jeg vet!! Så det ble kjøpt en ferdig bunn og de ingrediensene/pynten som 9 åringen ville ha på... Dette ble altså resultatet, den er fyllt med vaniljekrem og bringebærsyltetøy.... og kaka var "borte" på 5 minutter!! (Vi hadde besøk...)

Lurer på om det er en liten bakespire inni henne for hun elsker å holde på med slik og her om dagen bakte hun de flotteste muffins...

Ha en flott dag videre...
Det regner visst i dag så kanskje det blir litt baking her i huset... *S*

6 kommentarer:

det hvite hjerte sa...

Yammi!
Jeg lagde bløtkake til 17. Mai og den ble knallgod!
Savner deg, møtes snart?
Kos dere selv om det regner, jeg må visst jobbe!
Klem til deg

Frk Fischer sa...

MMmmm...synd ike vi var besøket den dagen, for vi elsker bløtkake, så nå veit du hva du har å gjøre...knis!!

Anja Holt sa...

Jeg elsker bløtekake! Med masse søt krem både oppå og ikke minst inni (og det skal smake vanilje). Uffr, så dårlig gjort av deg, nå vil jeg bare ha krem!

Fjordheim sa...

Er nok ikke den kaken jeg lager oftes. Sikkert fordi jeg er mer glad i andre kaker. Men den der såg jo kjempgod ut med sjokoladebiter og bananer på. Flink den jenta di.
Ønsker deg en herlig helg :)

Beate sa...

nam, synes den ser kjempegod ut jeg!!

klem beate

Smykkas sa...

Jeg kan godt forstå at den kaken forsvant fort, for den så virkelig herlig ut. Ferdigkjøpt bunn går helt fint.

Klem