søndag 25. oktober 2009

What to do...?


Det er ikke alltid like lett å ha ansvar for både seg selv og andre, for hva skal man gjøre? Vi bor i en tomannsbolig, vi bor i første etasje og foreldrene mine i andre... pappan min lider av alvorlig nyresvikt og er da i risikogruppen når det gjelder svineinfluensaen. Vi har blitt anbefalt og ta vaksinen sammen med han siden vi bor i "samme husstand" (menes med at vi ser hverandre daglig). Men gosh, jeg leser jo så mye rart om denne vaksinen, fire er døde trolig pga av den? eller døde de av alderdom? Spørsmålet er jo om vi ikke tar den kan vi smitte pappa og han dør eller dør barna mine av smitten... eller skal man dø av selve vaksinen...? Jeg holde på å bli litt smågal, det svirrer i hode og jeg tror det snart sprenger av alle tankene.... Det beste er vel å IKKE tenke??!


Nå har ikke vaksinen kommet hit til kommunen enda så vi må vente en uke og det blir mye tanker på en uke... så what to do? Blir litt lei meg av dette for jeg føler at uansett hva jeg går for så blir det "feil"...
Bortsett fra dette dillemaet så skal vi ha en stille og rolig søndag... her regner det så det blir nok litt bollebaking og en film!
Klem fra meg....

9 kommentarer:

Ellinor sa...

Ja, det er et vanskelig dilemma, kanskje spesielt for dere som har en i risikogruppen så nære innpå.
Vi har foreløpig bestemt oss for ikke å ta den vaksinen. Jeg synes ikke man kjenner godt nok til bivirkninger og langtidsvirkning av den.
Og jeg har en jobb som gjør at jeg kanskje er litt utsatt. Vel, foreløpig er det et nei fra oss.

Fjordheim sa...

Har en jobb der vi er blitt "pålagt" å ta vaksinen. Selvsagt kan de ikke det. MEn vi er sterkt blitt anbefalt. Så det blir vel helst til det for meg. Men resten av familien? Ja si det.
Gruer meg jo litt, men tror helst det vil gå bra.
Lykke til og ha en god dag :)

Minka sa...

Jeg er på samme tankegang som deg, helt rådvill.. Er vanskelig å vite, begge deler er jo skummelt. Vi og må vente ett par uker, så tankene flyr. Jeg tror det blir ett vanskelig valg.
Ha en fin fin søndag med boller, her blir det pizzahorn.
Klem Kristin

Drømmen om en eplehage sa...

Jeg føler med deg!

Er i tenkeboksen selv pga astmaen til lillebror. Føler det er et valg mellom pest eller kolera og holder på å tørne!

Wææææææ!

Ellers har vi det bra og det forstår jeg du har i din nye krem jobb også. Heldige du!

HA en deilig søndag da. Her blir det avskjedsmiddag til storebror som er ferdig med perm og litt planting ute. På tide å bytte ut mine sommerbrune busker med noen vintergrønne. Naboene leverer inn klage snart tror jeg... hihi!

Kos og klem

Therese fra huset med de rare i sa...

Forstår godt at du er fortvilet. Jeg hadde vært det samme om jeg var i din situasjon.. Er jo ikke lett å vite om det man velger er det riktige før det er forsent nesten.. Vi blir sterkt anbefalt vaksinen i jobben ( jobber i helsevesentet, men jeg har bestemt meg for å ikke ta den. Synes det er litt skummelt med en hastevaksine som man ikke vet noe mer om enn at vi som tar den blir prøvekaninene. Men hadde jeg vært i din situasjon aner jeg ikke hva jeg hadde gjort.

Lykke til med valget ditt! Stor klem!

moni sa...

du finner nok ut av det... men jeg sjønner dete r et vanskelig dilemma.

Ønsker deg en ndyelig søndag:) klem fra Monica

-Mia- sa...

Veldig vanskelig det der, men både min gravide søster, og sykehusjobbende far er blitt nesten pålagt å ta den, og har gjort det, uten bivirkninger.
Jeg vurderer sterkt å ta den selv og til ungene, fordi jeg er i en utsatt jobb.. Men blir ikke helt klok på det jeg heller.. Ha en go søndag! Klem-Mia

Jeanette sa...

*hjelp* her også... blir så forvirret av all info også jeg da... hva skal jeg tro på? Her hjemme er vi alle "friske" mennesker...men jeg tar jo valget for barna mine også.. ikke lett!! men vi jobber jo steder hvor vi møter mange mennesker vi 2 ;-) Vi får tenke at uansett hva vi velger, så gjør vi det vi tror er riktig ut fra våre forutsetninger. Foreløpig er det et nei herfra, men et mulig ja i morgen .. forvirret jeg?? neida:-(

Fride sa...

har dere blitt anbefalt å ta den fordi din far er i risikogruppen? det har jeg aldri hørt før... Spiller jo ingen rolle om dere får det så lenge han er vaksinert? Det er så mye ulike informasjon rundt om kring, at jeg ikke stoler på noe av infoen vi får :P JEg har en kjempe astmasyk samboer, men ingen har sagt at jeg bør får den også.

Tror nok uansett jeg skal ta den når jeg kan. flere som har dødd av infuensaen, enn av vaksinen tross alt.