søndag 27. september 2009

Valgets kval...


Hmmmm, nye hvitegulv fører med seg mer, for nå må jeg ha et teppe under spisestuen... jeg tenker på å slippe riper når man drar stolen frem og tilbake, vi bruker nemlig spisestua daglig da vi ikke har plass til spiseplass på kjøkkene! Lommeboka er litt tynn om dagen og teppene må være ganske store...


Disse to øverste bildene er like bare forskjellig farge.. tror det var egeby fra ikea!



Eller dette fra ikea, alle teppene er 200x300cm
Hvilket ville du ha valg, eller har du et annet forslag!?
Kos dere, her blir det film!!
Takker og bukker for alle flotte kommentarer... lykke til med overtalelser av menn her i landet!!
klem klem...

21 kommentarer:

The house on the Island sa...

Bildene under av det nye hvite gulvet var skikkelig lekkert ja :-)
Er ingen mester på tepper er jeg redd men likte det lyseste fra Ikea.
God Søndag!

Hege sa...

Nydelig gulv:-)
Helt klart teppe nr. 2 for min del ,
- men det er du som skal leve med det:-)
Ha en fin kveld, klem Hege.

Camilla sa...

Teppe nr 1 eller to =)

Dette teppet er ganske fint, det er ikke så grålig som det ser ut til... har tenkt på det selv også til spisestuen vår. Hemmet heter det forresten.
http://www.ikea.com/no/no/catalog/products/80114007

Rådyrveien sa...

Så fint det blir hos deg! Er det laminat du maler? Isåfall, grunnet du først?
Ang. teppene så synes jeg det første var finest. Tror det ville passe godt til gardinene du har hengt opp også. Liker litt kontraster, jeg. :)
Har du forresten sjekket teppene hos Europris? Ganske billige tepper der også. (Bare et tips siden jeg ser at Ikea-teppene du har funnet ikke kan rengjøres på noen måte - bortsett fra støvsuges.)
Ha en fortsatt fin søndagskveld!

Lindas hus sa...

nr 2 synes jeg var finest:D Lykke til! klem

Meg sa...

Nr 2 :)
Det er det vi skal ha - må vel dra å kjøpe snart ...

Vi hadde det med brune kanten før, men siden vi mye hos oss går i sort/grått måtte det ut.

Lykke til med valget.

HildeP. sa...

Hei på deg!
Gulvene ble lekre!! : ) Hva slags maling har du brukt?

Teppe nr. 2 tror jeg vil passe best til gulvet, det var lyst og fint, lykke til med valget : )

Jeg bestilte et stort teppe fra ellos, svart/ hvitt med rosemønster. Ta en titt på nettbutikken deres, kanskje du finner flere alternativer. Er bra kvalitet, har vasket mitt flere ganger, og det er like fint. : )

Ha en flott kveld!

Klem Hilde

CAROLINE sa...

Til hvite gulv tror jeg teppe nr. 1 kunne blitt en stilig kontrast :) Hvis det er det du ønsker da selvsagt, hvis ikke går kanske nr. 2 mer "i ett" med gulvet..

Ha en flott søndagskveld :)

mali-mo sa...

Hei! Så fint det ble med hvitt gulv hos deg! Jeg tror det med mørk kant hadde passet godt hos deg, selv har jeg det teppefritt...men gulvet er oljet bare.

Hvilken maling har du brukt? Jeg har brukt vanntynnet trestjerners selv, skal male trappen i løpet av høsten regner jeg med, og er så usikker på hvilken maling jeg skal bruke.

det hvite hjerte sa...

Teppet nr. 1 passer perfekt til de mørke gardinene, tror det blir en fin ramme mot alt det hvite.

Heidi`s hvite perle sa...

Flott! Hm..vanskelig, står mellom nummer 1 eller 2..Nummer to tror jeg..Blir en myk men fin overgang:)

God søndag!

Sugar&Plum sa...

Det kan være lurt å impregnere teppet dersom du skal ha det under spisestuemøblene dine. De teppene du viser er av sisalmateriale og formelig suger til seg vann og fuktighet, og det betyr flekker. Men de er veldig fine da ;)

Jeanette sa...

Valget ville nok falt på teppe nr. 1 for min del. Men nr. 2 er også fint. Lykke til, gleder meg til å se hvordan det blir:-)
Klem J.

sandra sa...

flott med hvite gulv:) du er flink!! jeg ville hatt en av de 2 siste!

Ønskedrøm sa...

Det ble kjempe flott med hvite gulv:) Flink du!

Kan tenke meg at teppe sikkert er lurt for å spare gulvet mest mulig. Jeg holder en knapp på teppe nr 1;) Blir spennende å se hva det endelige valget faller på.

Ønsker deg en fin uke!

Lena sa...

Det med mørkebrun kant rundt :)

Christine Louise sa...

Heeeelt klart nr 2 :)

Klem fra meg..

Myhome sa...

Valgets kvaler:) Syns alle tre teppene er kjempefine..men det nederste likte jeg veldig godt..ligner på naturhamp..men under spisebordet bør du velge det sletteste og mest praktisk å holde rent syns nå jeg da:) Så forandret det er blitt med hvite gulv..nydelig!!!
Nattaklem fra Anita

Mitt lille hus på landet sa...

Teppe nr 2 eller 3:)

Veronica sa...

Jeg ville valgt teppe nr.1, syns det passer best til de nye gardinene dine! Må si det blir lyst og lekkert hos deg, flink er du! :-)

Anja Holt sa...

Tror nummer to, men stoler mer på din stil enn min.