onsdag 9. september 2009

Det har blødd litt i mamma hjerte i dag.
Lillegutt har vært hos legen med pappan sin.
Han har vært slapp og hostet en hel uke....
Så i dag ringte vi legen for å få hostesaft.

Så viste det seg at lillegutt har lungebetennelse....
Når Herr Fjeldhammer ringte meg på jobb og sa det så felte jeg noen tårer ja, følte meg som en skikkelig dårlig mamma som ikke hadde skjønt det, det eneste man tenker på om dager er jo om man har svineinfluensa eller ikke....


Nå ligger han og sover på soffan for antibiotikan og hostesaften med efedrin tar på en liten kropp!!

Tusen takk for alle hyggelige kommentarene jeg får, de gjør det enda mer morro å blogge.
Klem klem

15 kommentarer:

Anne sa...

Du må ikkje føle deg som ei dårleg mor, sjukdom skjer med alle små born:) Er nok ikkje lett å vite kva tid ein skal reagere skikkeleg og kva tid ein skal la det gå over av seg sjølv.
God betring til vesleguten, så går det nok veldig bra:)
Klem Anne:)

Drømmen om en eplehage sa...

Uffa da, stakkar liten!
Har hatt lungebetennelse et par ganger selv og det er grusomt... Null energi!

Håper han responderer godt på medisinen og blir sitt gamle jeg kjapt.

Og du, dårlig mor er du ikke! Jeg tok ikke storebror til legen når han hadde slått tommelen sin. Måte på til klaging over en finger som var slått liksom, nei inn med en paracet og rett til sengs så blir det nok bra. Nå ja, tommelen var brukket den gitt. DA følte jeg meg like stor som en ert og samvittigheten var svart i laaang tid.

Klem og kos!

Guttemamma sa...

..her gikk mellombror med brukket arm i to dager...så da blir jeg med i klubben. Riktig god bedring og ikke ha skyldfølelse!!
klem

Fjordheim sa...

Godt at han har fått medisiner som hjelper han. Ikke lett å vite hva det er alltid når ungene hoster. Er de skikkelig sjuke eller er det bare hoste. God bedring.
Må jo bemerka at ungen står i stil med inventaret i ditt hus.
Ha en god kveld :)

Jorid ღ Noe På Hjertet sa...

Heisann!
Huff, så leit at det var lungebetennelse :-/ Men det går over, så håper han blir frisk og fin snart!

Kos dere så mye ikveld :-) Her har jeg faktisk tent opp i peisen, 9. september!! Men høststormen herjer som bare det ute..

klem jorid

aase sa...

Uffda, nå fikk jegg tilbake den vonde følelsen også!! Påsken for 3 år siden presset vi vår 7 åring ut på tur, aldri sur, hun gråt og gråt, og vi presset litt til vi. Hun var jo bare survete. Å nei du, dagen etter måtte vi til legen, dobbeltsidig lungebetennelse og øreverk.....hjelpes så god mamma jeg følte meg da du!! Hun sa jo aldri at hun hadde vondt noe sted...

Ikke lett når de små er syke!!

En stor klem til verdens beste mamma!!

Lisa Cecilie sa...

stakkar liten.. god bedring til lillemann!!!

Hespe sa...

Stakkars lille vennen din! Riktig god bedring til han!

Skal si makeoveren i forrige innlegg ble vellykket - så flott!

Ha en fin kveld!

Klem

det hvite hjerte sa...

Åh, så søt en pjokk!
Leit å høre at han har lungebetennelse, men tenker han blir raskt bedre nå som han har fått medisin.
Ikke vær lei deg, du kunne jo
ikke ane at det var så alvorlig fatt, man tenker jo oftest at det går over av seg selv, eller iallefall med litt hostesaft, holde seg i ro m.m.
Får helt vondt av deg jeg nå og vet at et morshjerte brister litt hver gang barnet har det vondt!
Kos masse med ham du :)
Klem til deg og pjokken din

... 4 på toppen sa...

God bedring lille mann :-)

Og du fru Fjeldhammer, det er ikke alltid like lett å tolke signaler om sykdom, men vi mammaer får jo dårlig samvittighet bare vi sender poden i barnehagen med litt lett hoste.

Hele uken har jeg ventet på tlf fra barnehagen, miniputten har litt tørr hoste og snørrer litt. Det har gått bra til nå ;-)

Linda sa...

Uffda! Ikke så godt å vite da.
God bedring til lillegutt:)

Ha en fortsatt fin kveld:)

Klem Linda

Tone - Love Eat Pray sa...

Uffda, sånt gjør vondt i mammahjertet :(

Takk for hyggelig kommentar hos meg!! De muffinsa er den nye favoritten til poden min i alle fall! ;)

Lykkelita sa...

Åh, søtingen! Flott han har fått medisin nå - om kort tid er han frisk.
Ikke ha dårlig samvittighet - hvis allmenntilstanden hans hadde vært skikkelig dårlig så hadde du reagert. Han er nok en liten tøffing, kroppen har jo faktisk bare godt av å jobbe litt mot sykdom - det gjør oss sterke og motstandsdyktige:)
Ps: Husk at efidrin kan gi økt aktivitet og humørsvingniger, vær tålmodig;)
Klem!

Margrethes hus og hage sa...

Uff da. Det er leit når barna blir syke! Ønsker lillegutt god bedring!
-Og deg en god kveld!

Hilsen Margrethe

Heidi sa...

Stakkars liten (og stakkars mammaen), god bedring! Kommoden i forrige innlegg ble forresten superfin!:)