søndag 6. september 2009

Så ble det lys...


Det er søndagskveld og ungene er i seng, (snart mannen også, tror byturen tok på litt i går)
Har tent lys i hele leiligheten, eller stua og lillestua... det ble litt, det er koselig med "høst!!

Gyngestolen står her nede enda, min mor skal ha den. Blir rart men akkurat nå er det litt mye her....

Jeg vet aldri hvordan det skal se ut på skjenken eller skapet, det byttes på i hytt og pine... jeg liker egentlig ikke pyntegjenstander, så det blir mye lys og staker! Hjortene/reinstyra passer vel egentlig ikke inn enda, men pytt sann...



Disse rose telyse #dingsene# rappa jeg med meg fra hytta, de er mamma sine... jeg låner de litt! *S*

Får aldri bestemt meg for hvordan det skal være her eller...


Hørt noen rykter at stjernefatene er på tilbud på Living, kanskje jeg skulle kjøpt meg 4 til!?


Denne lykta er også mamma sin, lånt fra hytta... hun har to til! *S*
Fatet her er kjøpt på sia for et par år siden.
Blir en film på meg i kveld i mørket alene... med en kakao i hånda!

Så har vi lykter fra bohus, har aldri bestemt meg for hvor de skal stå, nå har de fått plass i lillestua i vinduskarmen...

Disse Walther & Co lyktene får meg til å tenke litt på jul...
Ha en fin kveld alle sammen!
klem

15 kommentarer:

Ønskedrøm sa...

Det bildet over skjenken din med skrift var bare kjempe stilig!! Kankskje jeg må lene den idèen en gang;)

Digger de "huslyktene". Synes de utstråler skikkelig hjemmekos og litt jul (enig med deg der). Men hva gjør vel det. Jeg elsker jul og har allerede startet nedtellingen til pyntinga;)

Ønsker deg en fin uke.

Klem Silje

torleif ann karin sa...

Mange koselig lysarrangement.
Lys får vi aldri nok av i denne mørketiden. Iallefall ikke jeg.
Stemningsfullt og fint.
Ha en fin søndagskveld.
Klem Ann<3

Sessan sa...

Ser underbart ut!!

Njut kvällen & stor klem

Jorid ღ Noe På Hjertet sa...

Nydelig!!

kjersti sa...

Bare elsker levende lys på disse tidlige høstkvelder!
Det må være det beste ved at sommeren er på hell:)
Veldig lun & koselig stemning hos deg:)

opp ei trapp og inn ei dør! sa...

Jaaaa, herlig med masse levende lys! Herlig med høst! :)

aase sa...

Deilig med så mye levende lys nå når høstmørket senker seg!!

Nå går jeg å tenner lys, spiser litt is og tenker litt på alle de vakre bloggdamene jeg har blitt kjent med!! Imens jeg hekler litt på bestemorteppet!!

Lisa Cecilie sa...

koselige bilder!!! :) syntes at det var fint pyntet på sjenken din nå.. den med &'n på :) bildet passet godt over!!

Huslyktene var også kjempefine!!!

ha ei super uke!!

klem

Silje sa...

Så koselig.

Selv om det er litt vemodig at sommeren er over er det alltid litt deilig når høsten kommer, og man kan kose seg med masse lys, varme tepper og en god kopp te.

Ha ei fin uke.

Anja Holt sa...

Og mannen min synes jeg tenner mange lys? Hallo, lissom, skal vise han bloggen din jeg... da tenker jeg pipa får en annen lyd. Men du og du, jeg digger det og synes det er vakkert!

Therese Dorthea sa...

Det beste med hausten er å tenne lys overalt i huset/leiligheten og berre nyte mørket.

Eg har gjort det samme, no sit eg i nattkjolen med lys overalt og berre nyt siste del av helga.

God veke!

det hvite hjerte sa...

Helige stemningsbilder
du deler med oss Lin :)

Guro er sykmeldt
så det blir ingen kurs
på Lambertseter... dumt!

Ser du har gyngestolen
enda, trakk du tilbake
salget?

Ha en god ny uke, det
er vel full nedtelling
på deg nå om dagen...!?!

klem klem klem klem klem :)

Hege sa...

Du har det så fint- gjennomført fint:-)
Får aldri nok av levende lys!
Ha en fin uke, klem Hege.

Guttemamma sa...

Du har det iallefall veldig fint frue,om du aldri får bestemt deg helt...:-)

S & E sa...

Så nydelige det ble med alle lysene. Vi fryser hjemme hos oss nå og håper den nye peisovnen snart er på plass. Da skal det vaskes og ordnes litt - pyntes og tennes masse lys!