lørdag 19. september 2009


Da er andre strøket unnagjort, ser ut som om det må både tre og fire strøk... blir ikke arbeidsledig med det første! Blir spennende å se om det sitter, for det kom noen riper mens jeg malte... Not grasisøse meg skulle flytte på meg!! *LOL* Men, jeg elsker det.....


Malingen lukter ganske lite, det er selvsagt litt men ikke ille! Snakk om kaos i andre stua da...
(Til Kine.... alle møbler jeg maler slik som skjenker, bord osv vasker jeg først med salmiakk.... så maler jeg med vannbasert heftgrunn så bruker jeg oljemaling med to strøk ca... grunnen til at jeg bruker oljemaling er for at da gulner ikke møblene så fort. Lykke til med malingen...klem)
Nå er det kurs på meg.... ungene og pappan tar en tur på brannstasjonen!
Klem klem

9 kommentarer:

sylvia sa...

spennende med det gulvet,går med planer om å gjøre det sammemå føle med her å høre åssen det gikk,hadde du vannbasert heftgrunn under?har brukt den malinga på tre gulv å den er asolutt slitesterk,å tørker fort.
hyggelig å besøke bloggen din.
fra sylvia

Vibeke sa...

Men det er vel oljemaling som gulner? Mens vannbasert holder seg? :)

Hespe sa...

Så spennende med gulvet. Ser jo veldig lovende ut, så dette blir nok veldig bra! Lurer på, hva er det slags gulv du maler? Kunne godt ha tenkt meg å male mitt også, men tenker vel at laminatplater ikke lar seg male...

Ha en flott helg!

Klemmer far Hildegunn

Living White sa...

Det der kommer til å bli kanonfint. Hvite gulv er lækkert!

H elle K sa...

dette ble jo bra, herlig. Kos deg i det fine høstværet. Klem Kristin

Camilla sa...

Dette blir bra =)

igi sa...

Så fint det blir! Har tenkt til å gjøre det samme her i huset.Pusset du gulvet før du malte? Klem fra Igi

Solveig sa...

Det tar ofte tid med maling ja.
Men så verdt det det er når du er ferdig:) Det blir jo kjempe fint!
Så du får lønn for ditt arbeid snart.

Ha en fin lørdag!

Idun.. sa...

så fint det blir! :)

Men hvorfor bruker du VANNbasert heftgrunn før du bruker oljemaling på møblene? (grunnen til at jeg spør er at jeg skal gå løs på litt forskjellig her i dag, men hadde oljemaling og OLJEbasert heftgrunn.. og lurte på om jeg burde kjøpe vannbasert på mandag?)

ha en fin lørdag videre! :)