onsdag 17. juni 2009

"#¤%&?=....

Sint, frustrert, lei meg vet ikke helt hva.... sier ikke nei takk til denne stolen og den stemningen som er på bilde akkurat nå!


I dag ble jeg sint på en sfo ansatt på skolen til datteren min, etter meningsmålinger som er gjort i kommunen så går denne sfo`en for å være den dårligste i denne kommunen.. det er trist og leit, men jeg vet at frøkna mi trives.
Men i dag når jeg kom å hentet datteren min kl 15.45 stod barna og spiste sveler, dette er ikke første gang... dette skjer ofte. Mange barn er ikke sultne når de kommer hjem og skal spise middag, men dattern min hun er "alltid" sulten... så jeg har da sagt til de sfo ansatte at de må passe på litt for hun kaster mye opp når hun selv sliter med å komme på do.... Her skal man snakke om sunt kosthold i skolen, er sveler, pølser, fiskepinner, fiskekaker, hamburger, pizza osv.... sunn mat? De får vaffelkjeks, vaffler, sveler og boller minst 1-2 ganger i uka.... Hvorfor skal barn fôres heletiden, kan man ikke "premieres" med andre ting?
Er det jeg som er helt på jordet?
I dag ble jeg litt ekstra sint når jeg sa i fra at jeg satt ikke pris på at de fòret barna så sent vi skal tross alt hjem å spise middag.... Da fikk jeg bare det samme svaret som de andre gangene som er "å, ja...ja..." Så når jeg snudde ryggen til så hørte jeg de lo av meg...og da toppet begeret seg for meg!! Så nå sitter jeg nå her og prøver å skrive av meg noen strofer før jeg skal sette meg ned å skrive en mail til skole og oppvekst...( selv om jeg helt sikkert ikke kommer noen vei...)
Nå skal jeg sykle en tur med mann og barn ... kanskje topplokket blir litt kaldere og jeg klarer å tenke igjen!!
Ha en fin kveld videre...
klem

7 kommentarer:

Fjordheim sa...

Foreslå for sfo at de serverer litt frukt på ettermiddagen.
forstår godt at du blir frustrert. Og det er ekstra vondt når datteren din sliter med mage og dogåing. Kjedelig når de ansatte ikke kan ta hensyn til hva foreldrene sier.
Håper sykkelturen hjalp.
Ønsker deg en god kveld

Margrethe sa...

Jeg deler din frustrasjon... Eller delte. Vi er ferdig med SFO, og har akkurat samme inntrykk som deg! Synes forøvrig at veldig mye belønnes med godteri. Det kan jeg ærgre meg litt over!

Lykke til med brevskrivingen!

Frk Fischer sa...

Jaaaa !!! Her ble middagen spolert for fia....så er hu sulten når vi andre er ferdig å spise...grrrrr!!!

jordbærpiken sa...

Syns absolutt du skal skrive den mailen! Forferdelig provoserende at de lo av deg bak din rygg. Det viser virkelig ingen respekt! Helt merkelig at de får servert mat rett før de blir henta spør du meg. Dere betaler tross alt ganske mye penger for å bruke SFO, så de burde absolutt ta hensyn til foreldrenes ønsker, og ha litt mer respekt for de som faktisk gjør sånn at de har en jobb... Håper du får sortert tankene og formulert en knakende god mail du kan sende. :) Lykke til!

Silje sa...

Skriv og send den mailen! Det er kjempeviktig at du sier fra om forhold du er misfornøyd med, bare da det skjer endringer. Hilsen ei som er kjent som "sjefshurpa" av de ansatte i barnehagen til jentene, men at jeg har sagt i fra har ført til endrede rutiner når det gjelder mange ting. Så STÅ PÅ og lykke til! Klem.

Beate Austvoll sa...

Synst og du skal skrive den mailen vist du ikke alt har gjort det. På SFO hos oss er det mat dag en dag i uka med sånn mat du amtaler, pølser, kornblanding, tomatsuppe lapper. Greit med fast dag, od da blir maten servert i 1345 tida,for magne skal ta buss heim 1430.
Var på et foreldremøte i barnehagen, der ble vi informert om retningslinjene de hadde å forholde seg til i forhold til det med matservering. Det burde jo finnes noe sånn for SFO og. (kommunen kan jo velge å lage )

Det må i allefall være lov å si fra når barna ikke trives! ( Jeg sliter med det stikk motsatte en illsint 6-åring som ikke vil heim før helt til slutt, han stor trivs heldigvis)

myhome sa...

Skjønner din frustrasjon her!
Det må være trist å ikke nå frem med dine synspunkt. Kan du ta det opp med noen andre på SFO? Det må da være andre foreldre som også ser dette problemet?!
På SFO her i kommunen her har de stort et lite måltid med vanlig sunn mat kl 15.00, er fornøyd med denne ordningen.
Håper det ordner seg for dere!
Lykke til!