søndag 31. mai 2009

fuglemøkk..



Ja, jeg sitter inne og halvsover forann pc.. det er så vidt jeg klarer å holde øynene oppe!
Jentefesten i går var helt herlig.. vi stappet i oss ost og kjeks... vi hadde til og med latteryoga!! Det ble ikke så sent på meg, var i seng kvart på to...

Lurer egentlig på om det er noen som har noen råd angående fugler på terrassen (hvordan få de vekk)... hver eneste dag er vi plaget med masse fugle dritt og div... så det er tydlig at de koser seg der når vi ikke er tilstede!

Hadde tenkt å klippe gresset her nå, men tror jeg heller må lukke øynene!
Ha en solrik dag..
klem

7 kommentarer:

Laila sa...

Vi har akkurat samme problemet,
og over oss har vi og en nabo som mater
fuglene med alt mulig fra sin altan .Resultatet er at på vår terasse og over våre vinduer er det fullt av fugleskit. Har desverre ikke noen gode råd. Vi driver å vasker det etterhvert .
Lite hyggelig jobb.

Rådyrveien sa...

Hallo i varmen!
Har hørt at man kan henge opp et par CD-plater i f.eks. fiskesene slik at de svinger og blinker i sola. Det skal visst få fuglene til å holde seg unna.
Har ikke prøvd det selv, men naboene til foreldrene mine har det og de sier de ble helt kvitt fuglene på terrassen.
Men så var det hvor dekorativt det er da??
Ønsker dere en fortsatt fin helg!

Støv på hjernen. sa...

Heisann. Det du kan gjøre er å tengne et par tegninger av noen fugler å feste inni vindu, det vet jeg funker, men oxo litt sølvpapir i noen strilmer så det rasler gjør oxo susen... eller rett og slett den stygge varianten at man fester veldig spisse ting der dere vet de sitter på faste plasser...

igi sa...

Naboen min har lagt ut noen plastikk slanger kjøpt i en lekebutikk og lagt dem der hvor hun ikke ønsker at fuglene skal være. Naboen påstår at det funker!

Ha en fin helg!

home 4us sa...

Hei
Mitt råd er å spenn opp fiskesnøre for det blionker i sola og reflekterer lyset slik at fuglene ikke setter seg der. Trenger ikke cd-plater.

fru Pink sa...

Her var det mange gode tips! Har heldigvis ikke det problemet her; fuglene holder seg hos naboen av en eller annen grunn. (Kanskje fordi de får mat der?..)
Takk for gratulasjon. Veldig koselig med en liten på vei:)
Ha en fortsatt herlig pinsehelg!
Klem.

Guttemamma sa...

Hadde duer for et par år siden vi,holdt på å tørne....fullt av møkk ute hele tiden. Prøvde med cd'r ,hjalp ikke. Vi satte til slutt opp remser med hønsenetting over alt der de kunne komme til og til slutt ga de opp..good luck!!