mandag 9. mars 2009

Brå ukestart...

Så var det mandag igjen og denne uka går nok like fort som forrige... noen ganger skulle døgnet hatt flere timer for å rekke alt man vil... for ja, man må prioritere!!


Det ble med noen påskeliljer hjem fra plantasjen i går, HerrFjeldhammer ble så imponert over den allsidige bruken av greengatekoppene! Det ble også påskelijer på to av jenten på jobben.. synd det er så utrolig mye snø her.. for ellers så hadde vi fått litt vår følelse her!


I dag når jeg kom hjem fra jobb var det en mann som trasket i snøen rundt huset vårt her... han hadde snø til navelen minst... det så litt sånn spooky ut, men det var en trivlig fyr... han tittet på grunnmuren.. sjekket om huset tålte masse spregning som skal være i området vårt nå...



Så får jeg en telefon fra HerrFjeldhammer som hadde fått en telefon fra klasseforstanderen til storesøster.. den telefonen var mindre hyggelig, det viser seg at frøkna våres har gått fra kjempesnill og hjelpsom til frekk i munn og mindre "snill"... gosh, hvor glapp det i oppdragelsen!! Det fyker endel tanker i topplokke på meg nå! Hva skjer...?


Nå er middagen fortært og samtale med storesøster er vel overstått, ikke det at jeg ble noe klokere men vi håper at noen av ordene gikk inn...


I dag er det trening på både mor og far.. først skal vi spille et brett spill og litt lekser her... tv skal ikke på før barnetv!
ha en fin kveld folkens....



11 kommentarer:

Ingrid sa...

Hei! Så koselig og vårlig med løker hos deg! :)
Lykke til med storesøster! Det ordner seg nok!

aase sa...

Ikke no hyggelig med slike telefoner da!! Håper hun skjerper seg igjen og at det er forbigående!!

Lekkert og fornuftig å bruke koppene til potter også!!

Jannicke sa...

Slike samtaler kommer jo i kategorien mindre hyggelig..
men jeg er sikker på det er forbigående!
Flotte bilder i dag ;o)

Hedda sa...

Hehe, har akkurat hatt en sånn samtale med sønnen min jeg og. Ikke noe hyggelig å få mail fra læreren om dårlig oppførsel. Veldig overraskende da all annen tilbakemelding kun har vært positiv. Jeg håper, som deg, at dette er forbigående. :)

Line sa...

Uff da ikke noe hyggelig å få en slik telefon. Det går seg nok til med litt veiledning, det er mange store forandringer for 1. klassingene, ikke lett for de.

Lørdag ettermiddag er holdt av :)

Linda sa...

Så flotte bilder!

De barna, de barna. Det er som regel litt å ta tak i når man har barn :)
Jeg vet alt om det :) Heldigvis går det som regel bra!

Ha en fin kveld!

Jorid ღ sa...

Håper storesøster tar til seg ord fra dere! Det ordner seg nok :-)

Ellers har du jo det bare kjempelekkert hjem til dere!

Ha en fin kveld !

Klem Jorid

Fjordheim sa...

Ja det er koselig å plante litt løkblomster. Og når en ikke kan gjøre det ute, får en gjøre det inne. Veldig koselig hos deg.
Ja det er kjedelig å få slike telefoner. Har nok hatt noen av de med vår eldste. Håper dere finner årsaken til det og kan få gjort noe med det. Lykke til :)
Ønsker deg ei god uke :)

Hege - BOLIGglede sa...

Huffda! Ikke greit å få store barn.. Kommer noen utfordringer på veien..
Veldig fint å plante i de koppene:)

Torilpia sa...

Kjempeflotte bilder .. så koselig med vårløk og ikke minst morsom utnyttelse av GG-kopper :o)

Men vasene/lyslyktene eller hva det nå er - fra Miljøgården går jeg ut fra :o) - var også flotte med blomsterløk. Har en sånn jeg også, må sikkert prøve det når jeg får tak i løker .. hihi ..

Når det gjelder unger - går vel alt i perioder/faser. Men det er veldig greit å få beskjed - slik at man kan følge det opp hjemmefra også. Kanskje er hun bare uvenn med ei venninne eller noe - og da blir det vel ok så snart det er ordnet opp i :o) Lykke til!!

Ha en fortsatt fin uke - håper energien snart kommer flommende hos deg (trenger ei bøtte full av det samme jeg også .. kanskje man er vårslapp???)

KLEM!!

Lykkelita sa...

Klart storesøster prøver ut litt grenser og tester omgivelsene, det er jo slik barn gjør. Lurt å snakke med dem og forklare at slik oppførsel ikke lønner seg i lengden og at den oppmerksomheten man får pga det egentlig ikke er det hun er ute etter.
SE henne og hold henne nært, det er mitt råd.
Barneoppdragelsen din er nok super, og den ballasten er også det som gjør at hun tør være seg selv og utfordre dere nå.
Den danske pedagogen Jesper Juul er genial - sjekk ut hva han sier!
Ha en fin dag:)