torsdag 25. desember 2008

snart 2 juledag...

Sitter her og vet ikke helt hva jeg skal gjøre, ingenting som frister.... surfer litt rundt og finner nydelige ting som gjerne kunne kommet inn i fjeldhammer heimen!!





Hva med denne girlandern på et søtt lite prinserom... den er fra maileg!




Eller grisen til lotta fra bråkmakergata?... den er så søt... også fra maileg



Vi hadde en koslig julaften her i går.. den kunne sikkert vært bedre om HerrFjeldhammer var frisk, men dessverre så fikk han omgangsyke natt til julaften.. han er ikke helt frisk enda! Det er nesten slik at jeg sitter å bare venter på at resten av gjengen skal følge etter, min pappa startet i natt...

Var to glade unger her som fikk alt som stod på ønskelisten i går, så i dag har jeg bygget bilbaner, togbaner... prøvd å laste ned musikk til en Mp3 spiller.... spilt Wii osv... I morgen skal jeg prøve den nye støvesugeren til Herr fjeldhammer... bilde kommer i morgen, den er skikkelig maskulin!!!

Jeg var så heldig at jeg fikk lysekrone av mannen min og barna... dessverre var jeg litt utakknemelig tilbake og har beklaget så mye for det... (det var ikke den jeg ønsket meg, men den var fra lisbeth dahl...) Jeg er sikkert sær, men det er seg slik at når man har satt seg noe i hode og ønsker seg det, så er det litt kjipt å få en annen fordi den man hadde lyst på var utsolgt... Er det ikke lurest å bytte og heller vente å finne noe man vil ha?? Jaja, over og ut.. jeg ble veldig glad for gave, for jeg hadde jo egentlig fått min fra før av... ektorpstolen!!

Jeg har litt å blogg om bare lysten kommer mer og mer.. klarer jo ikke å holde meg borte som dere ser!! Jeg får en så posetiv energi og tankegang av å lese deres blogger, så tusen takk til dere også...

Nå er det natta her.. kos dere videre i jula alle mann!!

12 kommentarer:

mali-mo sa...

Ja, den maileg grisen er vel den søteste...lillemalien fikk en prikk lik til bursdagen. Skal få lagt den ut imorgen jeg ;)


Og fortsatt god jul til deg! Håper mannen er på bedringen snart...sykdom i julen kan umulig være særlig kjekt. Vi har vært sjuke hele høsten, så vi hadde rett og slet jobbet oss opp til en sykdomsfri jul tror jeg hehe ;)

-Mia- sa...

Den grisen var kjempesøt! Elsker alle Astrid Lindgren filmene, de går om og omigjen her i huset! :-) Ha en fortsatt fin romjul! Klem-Mia

-Mia- sa...
Denne kommentaren har blitt fjernet av forfatteren.
Albertines verden sa...

En forsinket julehilsen ankommer her. Vil bare ønske deg en fortsatt fin julehøytid med dine nære og kjære. God jul! Klem fra Ann-Helen

Frk Fischer sa...

Der kom du tilbake...og godt er det!!! Kos dere i dag da....Vi har en rolig hjemme dag ...det er godt!! I morra blir det vel den store bytte dagen!!

mali-mo sa...

Takk for koselig kommentar du, Fruen ;) Nå er grisen kommet på bloggen, med link til butikken.

Kameraet er et Fuji s 5500.Men julen har bragt et Canon kamera min vei (fryd & glede)så det er nok det som blir brukt fremover. behandlet ikke bildet særlig i Adobe, kanskje bare litt lyskorrigering. Kjenner liksom kameraet så godt etterhvert at jeg vet ca hva jeg må stille inn for å få til lys om kvelden også. Jeg stiller opp ISO til 800 eller mer, også prøver jeg å unngå å bruke lits. Syns blits gir sånt ubehagelig flatt lys. Ser at andre får til å bruke blits, men jeg får det ikke. Håper dette var til hjelp?

Jeg strålte jo som en sol jeg, etter dine fine ord ;) Du skulle bare vite du, hvor glad jeg blir når noen ser noe fint om bildene mine!

Ønsker deg fortsatt strplende jul, og håper du snart får en gris i hus ;)

Marias skriblerier sa...

Grisen var søøøt! :D

Emmas Verden sa...

Hei :)
Beklager men jeg har ikke flere igjen av Maileggrisen..Det er mange som har sendt meg mail om den,så den skal jeg bestille inn igjen..Du får følge med på bloggen min å se når den komme inn igjen ;)
Ønsker deg en fortsatt fin romjul!!!
Klem Anne ;)

Villa Luftslottet sa...

Så utrolig kjipt å få omgangssyken på julaften!! Håper dere andre slipper unna:)
Like greit å sørge for at man sitter igjen med det man ønsker seg:) Før syns jeg det var utrolig frekt å bytte gaver, men nå mener jeg at det er helt greit - også om noen ønsker å bytte det fra meg, for det er jo mye kjekkere at man sitter igjen med det man virkelig ønsker seg;)
Det går litt trått her for tiden, og den evindelige laderen er atter en gang som sunket i jorden, så når huset har våknet til liv, vurderer jeg faktisk å dra ut og få tak i en ekstra!
:)Nina

Shabby Charm sa...

Så utrolig søte bilder du viser. Den grisen må jeg jo bare få tak i.

Takk for koselig hilsen hos meg. Nå reiser vi snart!

Alltid så hyggelig å ta turen innom bloggen din. Den er veldig fin :)

Fortsatt god romjul! KLEM

simmas hus sa...

Håper dere er friske og raske igjen! Kjipt å være syk. Vi har ligget hele gjengen her vi og. Er du ofte på Ikea ? Sjekk det siste innlegget på bloggen min... Klem

Guttemamma sa...

Maileg har jo så mye fint!!! Og dyrt...hvor kjøper du? Har bestilt noe fra Danmark, men det ble så mye styr med porto og frem og tilbake. Håper dere ikke har fått omgangsyken hele gjengen.... Ang det du sier om å bytte, det er mye bedre å gjøre det, så får du noe du virkelig vil ha! Fikk en duk som var fin,men ikke passet hos oss. Syntes det var "leit" å bytte den, men visste jeg ikke kom til å bruke den noe særlig...så idag byttet jeg den til en flott hvit ramme istedet og kjenner at jeg er Så fornøyd! KLem fra Anette