tirsdag 30. desember 2008

Litt av hvert!!


Ungene er hos farmor har sovet der siden i går.. vi skal snart hente de.. her er juletreet vårt, som snart skal ut... pakkene her er bare 1/3 av pakkene... og 90 % av de er til barna.. ikke bra!!!


Julenissen kom, hos oss kommer han på fomiddagen, da er da han har tid, sier vi til barna.. han rekker ikke rundt til alle på kvelden.. det er helt greit for de! I 6 år nå har storesøster trodd på nissen, hun var litt usikker i år (har begynt på skolen) men jeg klarte til slutt og overbevise henne... så var det lillebror på 2 da... som er livredd nissen og han tror på han... men gosh, han var ikke redd denne gangen.. ikke skjønte vi hvorfor, men tilslutt sier han: "Farfar er god, han er nissen han" ... det var vanskelig å holde lattern unna... jeg prøvde hele den dagen og overbevise han om at farfar ikke var nissen... men nei, det gikk ikke.. storesøster deretter, tror fortsatt på nissen!!



Her er de slagene som kom i huset her.. de er borte nå.. og gode var de!! (selvsagt, pepperkaker ble bakt og pyntet...også)


så har vi stolen som er flittig i bruk.. her sover mor eller storesøster spiller nintendo ds i den.. vi ligger sånn halvveis henslengt fra alle sider. Planene er å kjøpe en puff til!
Nå skal vi snart hente ungene her og ta oss en tur ut....
Ha en fortsatt fin dag...


18 kommentarer:

-Mia- sa...

Godstolen ser såå go ut!! :-) Du, i blogglista di er jeg bare en *.. Lurer på om det er noe jeg har surra til, men om du sletter meg og legger meg inn på nytt tror jeg navnet på bloggen kommer opp.. :-) Ha en flott dag!! Klem-Mia

Ellinor sa...

Så koselig at du stikker innom bloggen min og tusen takk for nydelig ord :)
For en herlig nisse dere hadde da, også med Nesnalobber på føttene selvfølgelig - gode barndomsminner for meg de der :)

Villa Luftslottet sa...

Hehe, du tok den;) Kjempekoselig stue, og artig med nissefar - far, en får prøve å overbevise så lenge det går an/er en mulighet....her er det for sent nå...guttene har bikket både 11 og 12 her i huset, men jeg later fremdeles som om det er nissen som kommer med godteri i strømpen....lurer på om de bare smiler, fordi jeg "tror"...hehe:)

Evami sa...

Godt å se at det er flere som ahr berg av gaver:) Det er helt sprøtt hvor mange pakker det er. BLir for mange for mine små ihvertfall... De går fort lei...

Men nissen er på besøk ja,og det er ikke nissefar-far hos oss. vi bytter med naboen ,sånn at alle er tilstede når nissen kommer,tror at dte blir lettere å få dem til å tro på nissen lengre da!!! Håper mamma´n på da.... Og han på 2 år han er jo meget obersvant,når han får med seg at det er farfar..... Tihi.

Godt å hatt en natt for seg selv:) Ha en fantastisk nyttårsaften imoora,og godt nytt år til deg og dine:) Nyttårsklem Eva

Anja Holt sa...

Nissen hadde det så travelt i år, men han leverte julegavene i tide til julaften, så da er mine små fornøyde.

Utrolig koselig hos deg, synes jeg, lurer fælt på om jeg har sett deg noen gang?

Hilde Heimdal sa...

ååå sååå koslig dere har det:)))

Ønsker dere et godt nytt år:)))

Guttemamma sa...

KOselig innlegg,frue!! Og den ny go'stolen din er jo bare helt perfekt!!! Ha en fin tirsdag! KLem fra Anette

Gamlå sa...

Heisann du Fru Fjeldhammer :)

Er innom en tur og har sittet og lest og kost meg med dine siste innlegg!!

Vil med det samme si takk for det gamla og Godt Nyttår.

klem fra Gamlå

janne - kathrine sa...

Hei, hei.

Ja, det kan bli litt voldsomt med alle disse gavene, men det nytter jo ikke å nekte folk å kjøpe heller, selv om jeg i år virkelig prøvde å si i fra om at det egentlig svømmer over med ting hos oss nå ;-)

Nissen tror vi fortsatt på, men vi skjønner jo at den ekte nissen må ha mange hjelpere, siden det er så mange barn som skal ha pakker på en og samme dag. Vi fikk besøk av 2 av hjelperne i år - Anette ble helt stum da de kom oppover veien til oss. Første gang vi har hatt to nisser på besøk :-)

Ønsker deg et riktig godt nytt år!!!

Anne sa...

det er et hav av gaver i dette huset hver jul også, men men. Det er jo koselig også. Jeg minner alle på at det er mange som ikke har det så bra i julen og det er noe å tenke på, men samtidig så har vi lov til og kose oss med det vi har skapt for våre barn. Det er viktig det også. Superflott nisse:) Ha en fin lillenyttårsaften.

mette sa...

i love det hvite bordet ved vinduet, guri d var fint, e d et gammelt du har pussa og malt eller no?

silje-sin sa...

Så fine julebilder:) Og nissehistorien var herlig! Og de godsakene... Nam:) Jeg ønsker deg og dine et riktig godt nytt år! Takk for hilsener hos meg:) klem fra silje.

My home is my Castle - by Kari sa...

Ønsker deg et riktig Godt Nytt År :)

Klem,Kari

Villa Luftslottet sa...

Hei på deg:) Da er jeg innom for å ønske deg et riktig godt nytt år, med mange gode opplevelser og nye minner:) Ønsker deg en fin kveld:)
stor klem fra meg

Frk Fischer sa...

Her er jeg....litt å gjøre om dagen...tror jammen jeg må jonne litt....men i dag tok jeg meg tid... ha en fin nytt års feiring..skal vi kanskje ta en skogs tur på torsdag?? viss det ikke viser 15 blå da...

Hilde Heimdal sa...

Jeg har noe inne hos meg til deg ;)

Godt nyttår:))))

HildeS. sa...

Godt Nytt År til deg og dine.
Klem H.

Lykkelita sa...

Ønsker deg og dine et riktig
GODT NYTT ÅR:)
Klem fra Elisabeth