lørdag 13. desember 2008



Alle vet jo hva slags dag det er i dag.... egentlig så feiret vi jo denne dagen i går... ihvertfall vi som har barnahagebarn!!

Har litt bloggtørke om dagen jeg, ikke gjør jeg noe her hjemme heller... det ender opp med at jeg får allverdens dårlig tid før julaften!! Julegaver synes jeg er en evig mareritt å kjøpe.. ingen ønsker seg noenting... men gave må vi kjøpe!!

Hva kjøper man til foreldre/besteforeldre som har alt!!????

Jeg har tre nevøer fra 9-11 år og ønskelisten dems er uoppnåelig, de ønsker seg hver sin pc, star warslego til 1000kr stk, PSP og nintendo ds!! (lottomillioner er hjertlig velkommen denne veien...)

Nei her gjelder det å vri hjernen skjønner jeg...

Kos dere i helgen!!!

klem

Oppdatering kl 16...

Vi har nå vært en tur i oslo by.. ikke ofte vi er der... i dag tok vi toget og det er alltid like spennende for barna!!

Besteforeldre her i gården ønsker seg bare snille barn og barnebarn,...(De er langt i fra kravstore..) men vi føler vi må kjøpe noe også... selv om julaften er for barna så er det alltids koselig med en pakke.. den synes jeg!! *S*

Tusen hjertelig takk for alle forslag, setter utrolig stor pris på de..... vi ble nesten ferdige med pakker i dag... det ble ingen star warslego, men annen lego.. de har all den billige varianten!! Han ene har også bursdag på mandag.... det var viktigst å handle noe til han!! (disse barna er ikke kravstore de heller, de setter pris på alt... men jeg skjønner de store ønskene!!)

Nå er det bare mannen, barna og mine foreldre igjen på lista....

Dere da, er dere ferdige??

10 kommentarer:

familiens Johnsens hverdag sa...

Digital fotoramme til besteforeldre er en sikker vinner vel;) Koster fra 500 og oppover...:)

Gavekort til nevøer kan kanskje få gavekort på lekebutikken.. så kan de kjøpe selv..:) Eller på gamestop?:)
De liker sikkert og handle litt selv også når de er 11 år:D
Ha en flott dag:)

Synnøve Olava sa...

Hei.... ja, jeg sliter med å finne på gaver til besteforeldre jeg også... MÅ ut og kjøpe de i dag, da jeg skal treffe dem i morgen og må få levert gavene.

Jeg syns egentlig kjøpepresset har blitt for stort, og i år har jeg heller ingen mulighet til å kjøpe dyre gaver. Jeg har passet på å lage noen. Jeg vet med meg sjøl at jeg setter mest pris på de hjemmelagede gavene...

Ønsker deg en koselig førjulsweekend!

xoxo

Lena sa...

Vi sliter med det samme! Lite penger og store ønsker går liksom ikke helt ihop... Og dessuten så vegrer jeg nå å gå ut og handle - det kryller jo av mennesker overalt jo! kosen med juleshopping er litt bortevekke akkurat nå... Kanskje i morgen?

Evami sa...

Til besteforeldre/foreldre kan man kjøpe billetter til en konert eller noe lignende... Ei kurv med diverse mat og drikke. hjemelaget konfekt eller brød.

Til nevøer,leser de? Starwars lego finnes jo i billigere utgaver,og selv om de ønsker seg leker,så kan de jo få klær(selv om en blir en kjop tante da kanskje) Fo leker har jo ungene nok av...

Noen tanker og tips fra meg:) Kos deg med førjulshelga og håper du koser deg:) Klem Eva

Anonym sa...

Hva med gavekort på aromaterapi eller hudpleie til mor og svigermor? Har vært vellykket hos oss.

Helle Koed sa...

Uhmmm... jeg skal også bage! ;)

Anja Holt sa...

Gavekort er en god løsning, da lærer de (ungene) seg verdien av lekene sine (innbiller jeg meg). Evt. en billig lekedings med gavekort, bare for å ikke bare ha papir?

Besteforeldre... vin, likør, blomsteroppsats, konfekt?

Fire Hjerter sa...

Har besteforeldrene en badekar kan du jo kjøpe noe deilig badeskum. Eller god julekaffe/te,
Besteforeldre og foreldre har vel forståelse for at man ikke har så god råd.
Når det gjelder nevøene kan du kanskje kjøpe en dvd eller neoe musikk. Det er alltid lett å bytte om de har det fra før.De dyre ønskene får de vel fra foreldrene.

Tulip sa...

Kinobillett til både besteforeldre og barn er hyggelig å få!

Lego er gøy også for en 11 åring, men det finnes rimeligere Star Wars lego enn de aller største pakkene.
Så får heller foreldrene deres grave dypt i lommeboka om det er viktig med de dyreste tingene.

Enig med deg i disse dyre ønskene til barna. (Mine egne barn er intet unntak.)

Lykke til!

Frøken Englefjes sa...

Takk for det! Så jammen godt ut baksten din! Jeg smaker gjerne for her blir alt sånt nedprioritert om dagen.