fredag 21. november 2008

Dårlig behandling!

Hei allesammen..
kommer nok aldri til å bli ferdig med denne tannbehandlingen jeg.. makan til dårligere behandling har jeg aldri fått!! Føler meg "slengt" fra den ene "slakterbenken" til den andre!!! tanna er borte, men ikke rota, det er den de ikke får ut... i dag kunne de ikke fortsette fordi jeg er så hoven i munnen og fjeset... Men det er ikke det som er det værste, det som er værst er at jeg har tannlegeskrekk over alle skrekker.. og her blir jeg sendt til en spesialist fordi tannlegen min ikke turte ta på seg jobben med å trekke ut tanna... så klarer ikke spesialisten det, så sender han meg til tannlegehøyskolen....der hvor en STUDENT skal begynne å fikle i tenna mine!!! Tror dere skrekken min har blitt mindre?? Jeg skjelver og har ikke sovet på to døgn, de fire nærmeste døgnene vil jo heller ikke bli bedre når jeg skal tilbake til tirsdag... dette går en smule på psyken!! Tror ikke det blir noen tilbakevending på meg til tannlegehøyskolen nei.... Min mor fronter aksjonen her nå.... (føler meg som 4 år igjen, men det blir man fort når man er redd og engstelig!!)
Ha en flotters helg allesammen, jeg har fått noen smertestillende, så jeg vil bare sove her!! Klem klem

12 kommentarer:

BLAFREBLOGGEN sa...

Oi! Her er det jo drama i heimen! Jeg krysser fingrene for en nogenlunde lykkelig utgang på tannlegehistorien. Og synes det er veldig stas at du har kjøpt bokser! Håper de blir til stooor glede :-)

prinsessa sa...

På mandag tar du kontakt med sykehuset. Der trekker de vidoms tenner med skikkelig bedøvelse og skikkelige leger og det koster en tredjedel av prisen. Jeg fikk tilbud fra tannlegen om å trekke tanna hos han men den satt på tvers og han kunne ikke garantere at han fikk ut alt. Jeg ba om å bli sendt til sykehuset og der stod to opperasjons leger klare og fikset det uten at jeg fikk varige men. Riktig nok måtte tannen framfor også ut pga røtter på kryss og tvers men så lenge jeg overlevde uten smerter eller noen form for varige men var det vel verd det. Tannlegen min sier at hvis man blør i tannkjøttet så er det et sunnhets tegn. Da leger tannkjøttet seg. Puss til du blør sier tannlegen

Frøken Englefjes sa...

Uff, jeg føler virkelig med deg! Dumt å komme med kjipe opplevelser, men jeg utsetter mine 2 siste så langt det går. Sist jeg trakk (eneste gang, tok begge 2 på høyre side samtidig) fikk jeg kjeft for diverse og jeg var så stressa at kirurgen sa: (les med grimstaddialekt) "Du må puste helt ned i magen hvis ikke så døøøøør du!"

Hun trodde dessuten at hun ikke skulle få trukket begge to, men jeg tenkte at jeg like gjerne kunne ta begge to mens jeg var i gang så jeg presset henne til å fortsette! Og når alt var ferdig kjeftet hun fordi jeg ikke hadde bedt om beroligende (som jeg forøvrig fikk, men måtte svelge liggende, og er så dårlig som det bare går ann til å svelge piller!) med en gang!

Jeg ble rett og slett sint og tenkte der og da at neste gang blir med full narkose...men jeg må si: Det gjorde ikke vondt, var bare kjempe redd!

Lykke til!

familiens Johnsens hverdag sa...

Uff da.. du må ha lykke til videre med tanna. Får virkelig håpe de får ut den nå da.. ikke noe gøy det der:)

mange klemmer til deg:)

Anja Holt sa...

Men kjære vakre, jeg leser med skrekk og gru det du skriver. Etter mange år med tannlegeskrekk har Bryn Tannhelsesenter (på Bryn Senter) endelig klart å kurere min skrekk... men jeg kjenner den blusser opp igjen med full styrke etter det du skriver her!

All mulig god bedring og lykke til fra en nabo til en annen!

Gamlå sa...

Uff, dette er det første innlegget jeg ikke har lest helt ut..hvorfor..jo...jeg føler at her er det noe som ikke stemmer og som Gamlå heller ikke bør lese som hun er som deg...uff kjenner lukten her jeg sitter og har rømt ut ølen med en te...for det passer nok bedre å ha ved sin side når en ber til en tannfe.
uff klem fra Gamlå

Anonym sa...

Føler sånn med deg - måtte operere bort mine og husker det med gru ennå - MEN det må jo til!!

Men kan jeg få lov til å si det at du nok ikke blir sendt til tannlegehøyskolen og skal bli behandlet av en ikke ferdig utdannet tannlege - selvsagt er de ferdigutdanna tannleger, men vidreutdanner seg eller spesialiserer seg på feks et tilfelle som deg - hvor "vanlige" ikke får ut tanna. Faren min er tannlege og en gang han skulle rotfylle på meg fikk han det ikke til og han sendte meg til tannlegehøyskolen og jeg skal si deg det at han ble med - OG han hadde ikke sendt den eneste datra si dit hvis det ikke var slik at han trodde at de ikke skulle få det bedre til enn ham!!!
SÅ jeg tror jeg kan påstå at du er i bedre hender der enn noe annet sted - for ikke å snakke om at det ikke bare er en tannlege der, men flere OG læreren - så jeg vil tro du reiser hjem tirsdag med alt det som skal fjernes borte - hovent vil det nok være etterpå også, men da er du ferdig

En annen ting jeg ville ha sagt klart i fra at du faktisk har tannlegeskrekk OG at dette skal er den tredje gangen de prøver å få ut tanna, så de kan ha det i baktanke og ha enda litt mere omtenksomhet rundt det hele!!
OG så håper jeg at du treffer på en ordentlig flink en - som i tilegg er en virkelig flink tannlege, sånn rent mentalt sett!!
LYKKE TIL!!!

Guttemamma sa...

Dette høres jo bare helt grusom ut, huff og huff...Hva med narkose...? Seriøst altså! Klem

Anonym sa...

Ler og ler! Herreguuuud! E jo heilt sinnsykt ditta! Eg hadde kjefta og grene, heilt te nåken tok meg alvorlig... sånn omtrent på samme måte som ein får epidural... Hikst!

Sissy's Hus sa...

Åhhh..Ikke gøy med tannlegeskrekk... Og måtte fly fra den ene til den andre..

Min mor har slitt masse med sine tenne, men jeg må si at da hun kom inn på tannlegehøgskolen ordnet alt seg! Hun fikk veldig god behandling.. Så håper det samme for deg!

Ha en fin dag (om det er mulig under omstendighetene)

Klem
C

Fam.Sandnes sa...

uff, stakkar lita: Mor er god å ha uansett alder. Slik er det med meg også. Går verda litt i mot er det godt å kunne ta ein telefon til mamma. Og slik skal eg også bli for mine barn når dei blir vaksne:)

Forstår deg godt med hensyn til tannlegeskrekken. Håper at alt ordner seg til det beste og ta kontakt med spesialisten du var med i veka og sei at han jammen må ordne opp i sakene slik at du slepp å lide og ordnar deg time med ein annan spesialist som kan sine saker og har erfaring....:)
Minn mann trakk sine med kjevespesialist, banka dei laus frå beinet og sydde mange sting etter på, lyg viss eg sei at han ikkje hadde vondt, men det var inokre få dagar. Synest du har lidd nok stakkars deg!

ønsker deg ein så god laurdagskveld som mogeleg i din tilstand.

Klem

❤ SessanochPrinsessan ❤ sa...

Milde himmel, går det ann???

jag grøsser vid bara tanken & sender de varmaste medfølelser till dig alltså!!

Miljoner klemmer