søndag 21. september 2008

Julehus...

Sånn ja, jula starter tidlig her i år... for hvert eneste år nå, i 6 år... har jeg vært forsent ute til å handle juleting og julegardiner... når jeg har vært klar da har alt jeg har hatt lyst på vært utsolgt!!! *sukk* Så nå i år har jeg shoppet på forskudd... bare for at nå skal det bli jul i heimen her også, ikke bare slik halvveis jul...

De siste to årene har jeg bare hatt jula i hvitt og sølv, men i år skal jeg også slå til med rødt..... Jeg er ingen fan av rødt derfor har jeg sliti litt med den fargen... men jula er rød og hvit... så nå har jeg falt litt for den nostalgiske stilen.... jeg gleder meg til desember allerede!!!!!


gardiner, har kjøpt 4 lengder til stuen....


Kjøkken pyntehåndkler følger alltid med.....


en løper til spisestuebordet....


to stk puter til soffan..... (hvor er den hvite ektorp soffan fra drømmene mine nå...?)


Også en slik brød/nøttekurv til de koslige frokostene/lunsjene familien skal ha...

Er jeg klar nå eller?

Alt er bestilt HER

Flere som har begynt å tenke på jul allerede??



15 kommentarer:

*Hege*-mine små skatter sa...

Så mye fint!!! Tenker det lir skikkelig julestemning tidlig hos deg i år nå da;) Det er så koselig med førjulstiden når man tenker ut og pynter...
Gleder med igrunnen til å se alle bloggene rundt juletider jeg:) Har ikke "vært med" gjennom den tiden her i bloggeverden...

Jaja-ønsker deg en god søndag videre!!

Fjordheim sa...

Så koselig det blir med de gardinene, pute, løper mm. jeg liker heller ikke rødt noe særlig i innredningen. Men til jul må det være en del rødt.
Ja jeg tenker jul hele året egentlig. På nyåret kjøper jeg gjerne julepynt og gaver til halv pris.
Har alt pakket og sendt nedover mesteparten av gavene som skal til Jæren.
Hadde besøk av bror min i begunnelsen av sept. Så da var det greit å sende det med. Hadde en del ting som kunne bli ødelagt i postsending. Så det var fint å kunne få det nedover nå. Da er jeg ferdig med nesten halvparten av gavene. Gleder meg til jul, gleder meg også til å se alt det fine på de forskjellige bloggene.
Ha en riktig god søndagskveld :)

A-mora sa...

Så mye fint du har kjøpt til jul. Jeg elsker og stelle i stand til jul.I år er jeg seint ute for jeg har ikke kjøpt en julegave ennå. Du har så koselig blogg. Jeg leser den, men er dårlig til og legge igjen kommentarer. Ha en fin søndagskveld

Solveig sa...

Kjempe fine ting du skal ha hos deg i julen:) Jeg bruker heller aldri rødt,men til jul må man jo ha det:) Men jeg gjør som du å har rødt,beige og hvitt sammen i en mer nostalgisk stil på gardiner osv. Det blir jo kjempe fint:)

Da er det bare å vente på desember da..

familiens Johnsens hverdag sa...

Her måtte jeg inn og kjøpe noe også...eller iallefall kikke.. men tror jeg trykker på bestill knappen også;)

Fine gardiner og stæsj....:) jeg tar noe med nisser jeg da.. liker litt det jeg da;)

. sa...

Heisann. Julen er en tid jeg liker, førjulen med alle forberedelser er kjekkest spør du meg!! Jeg bruker rødt til jul. Det har jeg vel alltid gjort tror jeg, borsett fra en stor nisse som er i hvit og sølv!!! Jeg har ikke kjøpt inn pynt til jul enda, men jeg har fått en 5 stk gaver i hus!! Likte godt det du her har bestilt.
klem fra Gamlå

prinsessa sa...

Jeg sør av latter for den dama som har sittet på nettet og bestilt masse julestoff i dag det er meg! Jeg skal sy juleduker og gardiner.
Det er så godt når vi er flere som tar litt av:O)

Drømmen om en eplehage sa...

Jeg er klar for jul jeg nå! He, he! Er helt dårlig... Skal prøve å bli ferdig med julegavene før oktober. Deilig å slippe kaoset nermere jul og ha masse tid til å shoppe til med selv i stede. He, he!

Må ta en titt på den linken ;o)

Tuddelu!

Hespe sa...

Jepp - forberedelsene er så vidt i gang. Har laget litt julekort, og i dag laget jeg en Tilda Juleengel. Veldig greit å være tidlig ute, jula har jo en tendens til plutselig å være der...

Ha en fin kveld videre, og flott kommende uke!

Klem Hildegunn :o)

Oslojente i Bergen sa...

jepp, har pakket inn de første gavene i dag faktisk.

ligger en utfordring til deg på bloggen min. Håper du tar deg tid til å svare på den!

silje-sin sa...

Jeg tenker på jul hele året jeg! Man kan aldri være for tidlig ute, det er mitt motto! Så mye fint du har handlet. Visste ikke at det fantes julevarer allerede jeg! Må inn på den linken å se! Her er det rødt til jul, det blir liksom ikke jul uten:) Ha en flott ny uke! klem fra silje.

Torilpia sa...

Ikke før sommeren er over - så er det tid for juleforberedelser. Hadde vi ikke hatt det å se frem til ville nok vinteren blitt lang og kald.
Jeg bruker å ha mye rødt i jula - ser av forrige juls bilder at jeg burde hatt mere grønt også - men jeg er jo desperat farge-gal :o)
Men jeg har droppet all slags dill dall på juletreet og bruker stort sett røde, gull- og sølv-fargede kuler, engler etc. Ikke no glitter eller flagg eller sånt ..
Ikke engang barnas julepynt kommer opp i treet mitt .. deres henges på vegger eller evt i et eget juletre. Er skikkelig vrang sånn. Begynner vel å bli gammel .. hehe
Men ungene får være med å pynte treet da .. :o)
Ha en fortsatt fin kveld - og ei flott ny uke. Klem fra meg.

Frk Fischer sa...

Hei!!!! Du nå begynner jeg å lure her...hva går det av deg om dagen, tidlig ute... imponert...hvem skal jeg slepe med meg på siste runde før jul nå da...vel du blir vel med tenker jeg...men skal begynne så smått jeg og...bestille advent gardiner og puter... Det blir peppekake baking hos deg i år da...super women..ti hi!!

... 4 på toppen sa...

Du er tidlig på'n ass ... flinka ... du, hvordan mobil sa du at du hadde? Min begynner å bli klar for dynga nemlig, og er så usikker på hvilken jeg skal velge.

klem

MonaLisa sa...

Hei. Så mye bra da. Leste bloggen din " feil vei2 og ble helt satt ut når jeg trykket på linken. Jeg SKAL bestille varer, så jeg får komme tilbake. Takk for tipset!