lørdag 16. august 2008

Nytt teppe..

Da ble det en tidlig kveld på mine små, så slitne etter en dag i Oslo... ble mye gåing på oss! (da mor var så påståelig at hun mente reptilparken lå i storgata.., eh..ikke visste jeg at dem hadde flyttet til st.olavs gt.!!!)

Lillegutt syntes parken var spennede, men litt nifs...

storesøster ekke redd for noe, mens mamman fikk nesten angstanfall!!

Det var en stakkars pike som hadde utdrikningslaget sitt der og hun måtte holde en slange, mate iguaner med levende gresshopper og holde en stor edderkopp!! stakkars.... (mine venninner hadde fått to tette og en badehette om de hadde funnet på noe slikt!!)
Men morro for oss da, selv om gresshoppene havna alle stedene bortsett fra inn i buret til krypene...

Jeg kjøpte to slange suvenier til barna, det skremte jo vette av minste mann for han trodde jo den var ekte i førsten... han satte i og skrek æsj æsj..og gjemte seg bak pappan!!

Hvem våkner først i natt....



I går var jeg på ikea sammen med min gode venninne som har bloggen Familienshverdag, vi handlet hvert vårt teppe... egentlig ønsker jeg meg et langhåret eggehvitt teppe, men venter litt med det nå... så det ble et billig et som kan byttes ut når jeg er lei!! Dette heter HOVEN og finnes i to str, jeg kjøpte det minste i beige.

åja, folkens det vite trekke på soffan er allerede borte, det ble ikke møkkete men vi ble lei av å dytte/rette på det etter hver gang vi satt i den... så når anledningen tilbyr seg og når jeg får begynt å spare litt, så blir det hvit ektorp, men om det blir i år neste år eller om 3-4 år det får tiden vise!!



I dag overtalte jeg Herr fjeldhammer til å kjøpe et speilreflekskamera... (vi har ikke kamera fra før av.. jeg bruker mobilen min!) Med dådyr øynene mine så blunket jeg og en tåre kom (den var ekta altså) skal jenta våres begynne i 1 klasse uten at jeg skal få ta noen skikkelige bilder... forevige dette...det skjer jo bare en gang!! mobilbilder er ikke holdbart nok... jeg vil scrappe skikkelige bilder!! Joda så jeg og unga hoppet av bussen og "jogget" inn på el-price... ikke vet jeg hva jeg har kjøpt heller, vet ikke om jeg tørr pakke det ut engang. Men en ting håper jeg og det er at jeg klarer å ta bilder med det..*S* og skjønner hvordan jeg bruker det!!

Tusen takk mannen min... (selv om du vet at jeg hadde kjøpt det uannsett, men jeg var høflig nok til å spørre først..og argumentere litt!!)

Nå er han å leier film til oss... så nå blir det noen stangselleri..*LOL* og en dvd her på oss!!

Ha en fin lørdagskveld alle sammen..klem

18 kommentarer:

sandra sa...

så bra jeg kunne være til inspirasjon da:)

gratulerer med camara- det var nødvendig;) holder med deg i det! da kan du knipse fine bilder som er minner for resten av livet! lykke til med det!

Bak en Sky sa...

Høres ut som om dere har hatt en fin dag i Oslo!!!
Gratulerer med nytt kamera.skal bli artig å følge med på bildene dine fremover!!

Ha en fin lørdagskveld!

borghild sa...

He he, gøy med reptiler, så lenge man slipper å holde på dem:-)
Og jeg har kjøpt samme kamera!!:-) Det gamle tok jo natta, så nå har jeg knipset i vei et par dager, og er bare superfornøyd. Jeg kjøpte den pakken hvor det fulgte med en ekstra linse/objektiv/zoom på 55-200 mm(er ikke helt inne i kamerasjangeren;-), for jeg var rett og slett avhengig av macroknappen på det gamle kameraet. I morgen skal jeg lære meg å overføre bildene til dataen (mannen sier jeg må installere et program... boooring... men jeg skal nok klare det, bare så kjedelig å lese bruksanvisninger;-) Gled deg til å begynne å bruke det!! Klem B:-)

Min verden sa...

Kos deg med nytt fotoapperat, film og stangselleri. Høres ut som en helt PERFEKT lørdag. Hanne

Lena sa...

Grattis med nytt kamera - hvilken lykke!!! Rart, for jeg tenkte på deg idag, kanskje hadde jeg på feelingen om et kamera? Rart var det i allefall!
Det er bare å rive av forpakningen og sette kameraet på auto (har du kjøpt minnebrikke??? For det fulgte vel ikke med?) og så er det bare å knise i vei! I allefall til å starte med! Lykke til!!!

familiens Johnsens hverdag sa...

Gratulerer med nytt kamera:) Det har du ikke sagt noe om:) Nå blir det nok tatt massevis av bilder:)

Ha en fin kveld videre.. her startet dagen kl 6.. så her jeg er trøtt... og sier straks god natt:)

Det ble fint med teppet:)

Anitas hus sa...

Grattis med nytt teppe og kamera. Har samme kamera selv og er veldig fornøyd med det. Enkelt i bruk så du får helt sikkert til å få fine bilder.
Ser ut til at dere hadde en spennende dag i Oslo, og glad er jeg for at det ikke var meg som ble drukket ut for jeg hadde dødd, helt sant.
Håper ikke ungene fikk varig meen av turen og sover godt i natt, he he...
Ha en fin søndag!
klem:O)

borghild sa...

Macroknappen er den innstillingen på hjulet med den store blomsten på, den pleier iallfall jeg å bruke når jeg tar nærbilder slik at de blir skarpere og klarere. Må forresten si at jeg er imponert over at du kun har brukt mobilen til å ta bilder med tidligere, det hadde ikke jeg trodd:-)
Føler jo også presset til å ta bedre bilder nå, men det er jo ikke BARE kameraet det står på;-) Husker broren min fikk miniski med stålkanter da han var en ca 10 år, og hevdet han da ikke kunne dette. Gjett hva som skjedde ned den første bakken? Så jeg blir nok ikke verdensmester i foto selv om jeg har nytt kamera (dessverre;-), men jeg koser meg iallfall mens jeg tar bildene!:-) Klem B:-)

Ann-Cathrin sa...

Fint teppe:) Gratulerer med nytt kamera! Kjempefint hus det du viser noen innlegget under her:)

Drømmen om en eplehage sa...

Hei tuppelure!

Reptilparken altså... Det hadde Eplekarten hatt store problemer med. Han hyler, ja du leste rett, om vi bare hiver en stump med tråd på han og roper slange. Fy, så slem jeg er, men det er like morro hver gang. Ha, ha, ha!

Grattis med nytt kamera da! Jeg har jo fått klarsignal til å gå å kjøpe meg ett jeg også, men har bare ikke dillet meg til det enda. Lurte litt på om jeg skulle melde meg på ett forokurs etterhvert bare for å lære litt mer enn "sikt og knips" teknikken.

Og så må jeg bare si jeg er imponert over din nye livsstil. Lest den lavkarbo boken, men må spekulere litt til. Virker så voldsomt med så mye fett, men det var veldig logiskt det som sto i boken også. Ser jo ut til at det funker da... Flink er du!

Ha en strålende søndag!
Klem

❤ SessanochPrinsessan ❤ sa...

WOW vilket inlägg!! Reptil park & Oslo, Ikea & Teppe & så en kamera ;)

Kan bara säga att du kommer bli super nöjd!!
Samma kamera som jag har & ett perfekt kamera när man är nybörjare med speilreflex!

GRATTTIS & Massa lycka till med skol start i morgon♥

familiens Johnsens hverdag sa...

slapp av.. kommer når det kommer.... må støvsuge det først igjen..alt synes jo på svart teppe.. så spørs om det blir liggende:)

Smineset sa...

Gratulerer med nytt kamera og med skolejente! Her hos oss "låner" jeg kamera av mannen min. Han må hele tiden hjelpe meg å stille det inn rett for jeg gidder ikke sette meg inn i hvordan det virker. Håper det går bedre med deg" :-)

mali-mo sa...

Gratulerer med teppe og kamera! Og mest av alt, gratulerer med stor skolejente! Håper du får "dreisen" på kamerate den store dagen og får tatt noen fine bilder. Spennende med nytt kamera-nye muligheter på bloggen også, tenker jeg!

Her er jeg altså tilbake igjen, og takk for etterlysning, du er en knupp ;) det var så koselig å lese!

Har lagt ut et innlegg nå, og får se om jeg får kommet meg rundt og kikket litt. Det er travelt dette jobbe-livet! Måttte innom og kikke på dette drømmehuset ditt, og det var jo mange flotte detaljer der. Likte godt badet jeg da. Men du, sånt bilde ordner du vel selv da?!

Smineset sa...

Du må titte inn til meg når du får tid... Det er noe til deg der :-)

Hespe sa...

Gratulerer med nytt kamera. Har samme type, og er veldig fornøgd!! Gleder meg til mange vakre bilder, så - knips i vei.... Gratulerer med førsteklassingen også - stor stas tenker jeg...

Strålende kommende uke til deg!

Klemmer:o)

mali-mo sa...

Send over en ramme med lerret du, så skal jeg gjøre et ærlig forsøk iallfall!

Minime sa...

På fredag var jeg innom elprice og så på den siste pakka de hadde, men jeg ville ha med ekstra objektiv og kjøpte ikke det. Bra for deg det eller? Du måtte i så fall ha venta litt for det begynte å bli skikkelig utolukka flere steder. Vi var på fotoknudsen på strømmen. Kult at vi har samme!

Klem:) minime