lørdag 9. august 2008

"Ny" soffa?

Så er det lørdag i dag.. heldigvis har det sluttet å regne! Jeg er hjemme alene og koser meg med rydding og vasking... *S*



Denne flotte buketten fikk jeg på jobben i går av ei nydelig jente (og mamman og pappan) for takk for et fint barnehage år! Det var så koselig, man blir så glad når man blir satt pris på.



Ja, jenter.. på ellos selger de trekk til soffaer... som dere ser så har jeg kjøpt et for å prøve, så skal det sees om det funker med hvit soffa her hjemme før jeg tar noen drastiske valg, kanskje jeg heller skjønner at skinn er tingen når man har små barn!! *LOL*



Men dere sjekk "it out" jeg kjøpte bare 1 trekk i begynnelsen....*LOL* Trekket er kanskje et hakk for hvit, men det venner jeg meg til!

Vi har vært en tur på senteret i dag for å kjøpe litt klær til jentungen som har vokst fra det meste... hun er ikke interessert til å prøve noen ting, for butikker er kjedelig. Farmor og farfar var også med, de spanderte både nye sko og treningsdress... sko var det såvidt hun gadd å prøve helt til jeg sa at det var slike sko de brukte i high school musical!! (ja, en hvit løgn må til i ny og ne..) Blir spennede å ta henne med for å kjøpe klær til førsteskoledag... (gi meg styrke)

Takker og bukker for alle de koslige kommentaren jeg fikk i forrige innlegg (og selvsagt alle andre innlegg!) det er morro og prøve noe nytt og nå er jeg "hekta" på kortlaging også... en dyr hobby.. men morro!

Ha en flott helg alle sammen!!

15 kommentarer:

Veronica sa...

Heisann! Forandring fryder. Hvis du syntes trekket ble for lyst så kunne du ha prøvd å farge det tl en litt beig farge. Bruk litt mindre farge enn vist på anvsningen så blir den lysere.
God helg!

Kari sa...

Jeg syntes det ble kjempefint med hvitt trekk på :))Så det kan du trygt bruke....

Lykke til men nye skoleklær..
Vet akkurat hva du snakker om !!! Det er en prøvelse ;)

Ha en fin lørdag

familiens Johnsens hverdag sa...

Synes det ble stilig med hvitt.. men her hjemme hadde ikke det trekket vært hvitt lenge... må alltid ha rene klær når en sitter der da:) Men siden sjokisen er borte hos dere så går det nok bra;)

Og må bare skryte av at du er super duper flink nå ... stå på jente.. må få opp farten jeg også... .. Kommer lysten til og trene så er jeg klar :)

Ha en strålende helg!

Joanna sa...

Sofaen vart kjempe fin med trekket. Eg har liknande sofa heime og kunne godt tenke meg noko lysare, MEN i denne heimen er det ikkje mogleg. Huff då måtte eg ha vaska trekket fleire gongar i veka. Men du så fint det er :O)

Ha ein fin laurdagskveld

... 4 på toppen sa...

Wow, så smart med slike trekk. Ble jo kjempefint jo.

Lykke til med innkjøp ja. Har litt av det samme problemet her. Rart i grunn, når det gjelder å kjøpe lørdagsgodt sitter hun klar i bilen før vi andre er ute av huset, men når vi trenger en ny bukse eller to, må vi tvinge henne med oss ... knurr ...

❤ SessanochPrinsessan ❤ sa...

Det blev ju bara skit snyggt med vit soffa, MEN..... Jag tänker skinn är tingen så länge kidsen är små.
Fast jag har bara så super lust på vit soffa jag med da.

Vad konstigt att man inte ser bilderna i min blogg!!
Jag har aldrig vart med om det tidigare & vet inte helt hur jag skall göra för att dom skall bli synliga :(

Skall laga ett nytt inlägg & se om de bildera synes.

Giiii vad är et för en jente du har som inte vill prova kläder!? Det går nok raskt over skall du se *LOL*
Klemmer & njut lördagen

sandra sa...

Hei:)
Så fint det ble med trekket over sofaen:) Smart med et trekk som kan vaskes etter behov...
Og så fiiiiiiiiiine kort du har laget:) De likte jeg!!!
Ha en flott lørdags kveld:)

moa sa...

hei
så glad jeg ble av kommentaren fra deg,1000 takk :0)
hvit sofa er jo bare vakkert,og så lenge det kan vaskes...jeg har selv lys beige sofa(og med barn & hund..)ja da er vaskemaskinen en STOR velsignelse!!!
..ha en fortsatt fin helg!

Rosa sa...

Så fint det vart med kvitt trekk! Men at det er upraktisk med småfolk i heimen kan eg godt sjå for meg...

Må berre kommentere korta i forrige innlegg òg - dei var knallfine!! Heldige dei som får slike kort på jobben din!

God sundag i vente :)

klem

Emmeline sa...

Ler av deg som prøver med kun ett trekk:) Det er jo hakket vanskeligere å venne seg til et lyst trekk når det står ved siden av en helt mørk variant, men jeg syns det var fint:)

Min svigerinne har et sånt trekk og er veldig fornøyd. Bare pass på å ha det stramt på, ellers slites det visstnok hull ganske fort:)

Fortsatt god helg!!

MOLLY sa...

Ja, alt må prøves og ikke alltid så mye som skal til før det gir stor forandring:) Jeg har etter 20 år med hvit sofa kapitulert...hehe;)

tinemor sa...

Send meg din adresse på: termoen@loqal.no
:-)

Minime sa...

Det er ikke dumt å kjøpe et trekk for å teste ut hvordan det går. Jeg er helt overbevist om at skinn er det rette hjemme hos oss foreløpig.
De var kjempefine de korta du lagde. Jeg er imponert over hvor flinke alle er. Så du er snurt over at du ikke ble invitert til IKEA-fest? Jeg er skikkelig irritert over at jeg ikke svarte på mailen som jeg trodde var en spøk. Uansett så var jeg på ferie de dagene. Kunne kansje vært mulig å endre datoer. Jeg veit ikke. sier i hvert fall til meg selv at det ikke var mulig.

Klem:)

Bodil,hjem,hobby,hage sa...

Grattis med EN ny sofa...den andre kommer kanskje etterhvert.. her hadde det ikke gått. Tenkte på de trekkene for noen år siden men fant ut at jeg ikke orker å vaske de så ofte...men flotte er de og mye rimeligere enn å kjøpe ny sofa ;)
Kortene du laget var fine :)
Ha en superfin uke ;)

Living White sa...

Vet du, det går superfint å ha barn og ha hvite møbler. Så lenge trekkene kan vaskes går det strålende. Da jeg fikk hvit sofa, laget jeg noen regler. Det er ikke lov å komme rett fra sandkassen i barnehagen i gjørmebad og inn i stua. Da er det å skifte. Ingen sjokoladespising i sofaen, ikke lov å spise andre steder enn på kjøkkenet, vask fingrene om man har puttet knyttneven nedi nugattien. Lager man noen sånne regler som er lett å gå inn, er den hvite sofaen reddet. Jeg vasker mine hvite møbler skjelden....til og med på 6 års dagen var alt i live etter kl 19.00...