mandag 11. august 2008

Kort lunte, jeg...?

Nei, så alldeles ikke!!!!!!!!!!



Disse skal jeg IKKE proppe i meg... hadde de stått forann meg så vet jeg ikke! Men det er ikke akkurat lavkarbo boller det der!!

Har gått en uke på lavkarbo kost her nå.. ganske vanskelig å omstille seg, da jeg egentlig er ei Grete Roede dame!! Fra å telle kalorier til å spise egg og bacon til frokost det er jaggu en forskjell!! Første uke har gått som en drøm, jeg er kvitt sukkeret i kroppen og er i "ketose" (som det så fint heter) spiser "fet" mat men føler meg topp, humøret er bedre og energien er tilbake, det er deilig!! Det rare er at jeg trodde jeg skulle savne sjokoladen, men nei den har blitt utdanka av ovnsbakte poteter!! *LOL*!!!!

Etter en uke med denne kosten, gikk jeg på vekta og fikk litt av et sjokk!! Som regel pleier jeg å gå ned ca 1 kilo i uka når jeg "slanker" meg...(noe jeg starter med HVER mandag!! *LOL*) men denne gangen stod det hele 5,3kg NED på vekta.. dere aner ikke hvor mange ganger jeg gikk opp og ned på den vekta, veide gubben og unga for å sjekke om dette stemte.... og det gjør det for jeg kjenner det faktiskt på buksa!! Så egg og bacon til frokost blir det en stund til...så det så, Grete!!!!

På interiørfronten nå er det ganske stille, ingenting å male.... driver å leter etter et teppe til under soffabordet nå, for det er kjekt når kulda setter inn!!

Ellers så er minsten blitt syk igjen, vi har vel ikke fått så mye søvn på de siste 5 dagene... så i morgen blir det en tur til legen! Vi har fått datoen for oprasjonen av mandlene nå!! Jeg gruer-gleder meg!!

Kos dere på en mandag!!

25 kommentarer:

Lyst på livet sa...

Gjett om det blir egg og bacon til frokost her også heretter!!

5,3 kg??
Det er lov med rødvin eller?? (ikke til frokost, tenkte jeg da..hehe)

mali-mo sa...

Hæ???? Dette høres da helt utrolig ut? Nå er ikke jeg noen slanker..men vekten viser altså 10 kg + og de hadde det jo vært fantastisk å bli kvitt. Hvor skaffer man oppskriften?

Min verden sa...

Du - lykke til med Ketosen... been there - done that ;) Gratulerer med trekninger både hos Lone og Tine og det hvite trekket på sofaen ble fint! Hugo er virkelig en flott fyr - men han driver alle til vanvidd ;) Hanne

lilleann sa...

Gratulerer sååå masse :) Så artig å få det til. å 5,3 kg...OJOJOJOJ :)))
Ha fortsatt en fin kveld ;)

Hespe sa...

Fy søren - er det sant...?? Hm, skal til Hellas og inn i bikini om 11 dager - håp for meg også... :o)

Fin uke videre til deg...

Klemmer:o)

Synnøve sa...

Mmmm, de bollene så jo farlig lekre ut!! Nam... Den prøvde jeg også i fjor, gikk ned 7 kg på 4 uker jeg. Var veldig fornøyd, og gikk ikke sulten. Men gikk dessverre like fort opp igjen da jeg var ferdig, hulk :/ Men men, jeg burde nok vært strengere med meg selv i fortsettelsen også da... ;) Kos deg videre med egg og bacon! Synnøve :)

Nina sa...

Dæven, det er jo helt rått!!! Gratulerer:0) Kjedelig med sykt barn, håper det bedrer seg etter mandeloperasjonen. God klem!

Lyst på livet sa...

Huff...er redd det er både mye sukker og karbohydrater i rødvin gitt..
Men, nå har jeg i allefall tatt opp bacon til frokost i morgen! (kanskje jeg har gått ned litt allerede???).

God bedring til minsten.

Klem

Titti sa...

Gratulerer! Tenk å gå ned over 5 kg på så kort tid *drømme*. Hva heter "kuren" og hvor finner jeg den? Lykke til videre!!

❤ SessanochPrinsessan ❤ sa...

Fy feo 5,3 kg!??

Min mamma går på någon sån där grej också...
Typ omelett med fløte & ett pakt bacon till frukost *chock*

Massa lycka till vidare & stora kramar

Anka sa...

WOW så flink du er. Grattis med 3.5 kg ned. Stå på, du er virkelig flink.

Kari sa...

Hæ ???
SÅ mye på 1 uke !!!!
Hvor finner jeg denne kuren ???
heldige du... Jeg sitter med laptopen i fanget og strekker meg mot sjokoladeskålen som jeg erl :) helt avhengig av :(
Må komme igang jeg og...
Lykke ti

Blå-hvit samlemani sa...

Kan du ikke skrive litt mer utfyllende om denne kuren, den hørtes jo for god til å være sann...

familiens Johnsens hverdag sa...

Så flink du er... du må bare stå på:) Skulle vel ha prøvd noe sånt selv.. men får se om jeg klarer og kutte ut brød først... :)

Anna-Lena sa...

Oj vad bra! Gratulerar med 5 ner... Kanske jag ska pröva!?.. Vart hittar jag info om denna suveräna kur!?.. :D Ha en skön slank(eller nej, fet) dag! :D

Den gode feen sa...

Oj, det var litt av eit bra resultat. Har også testa ut ketose tidlegare i år. Fort ned og raskt opp igjen desverre. Men det funkar på andre i lengden, så masse tvi tvi!

Frk Fischer sa...

Å gode gud...jammen jeg skal til deg å bli rillet i dette....funker det så raskt...helt imponert her, rakkern du har vært flink,men trodde ikke man hunne spise poteter.. Stå på!!! stor klem

Frk Fischer sa...

Herregud for mange skrive feil....ha ah !!! Blogger mens jeg jeg prøver å jobbe litt og...men du skjønte hva jeg mente

Minime sa...

Kjempeflott at det går så bra med den dietten. Men kan du spise poteter på den kuren? Jeg skjønte at du tullet da du skrev snurt.

Klem:)

janne - kathrine sa...

Så flott at du har funnet frem til noen som funker for deg da. 5,3 kilo NED er jo kjempebra!!!

Om du skulle savne noe å male på er det bare å ta med malekosten hit. Jeg har fortsatt garasjen full av møbler, både fra hytta og ting som jeg fikk av min mor sist jeg var på besøk ;-)

God bedring til minsten da og lykke til med operasjonen når den tid kommer!

Fjordheim sa...

Gratulerer med et flott resultat. Har gått på lavkarbodiett selv. Og gikk bra ned i vekt. Men kolestorolet mitt gikk opp, desverre. Så jeg måtte kutte ut noe av eggene og baconet. Men jeg fortsatte å gå ned i vekt likevel. Men har desverre gått en del opp igjen nå. Må kanskje prøve meg igjen på et eller annet.
Lykke til til deg. Håper du får det ønskede resultatet.
Ha ei flott uke :)

Noralill sa...

Takk for kjekk kommentar hjå meg!

Ja, du gjer heilt rett i å kose deg med egg og bacon! Ikkje rart humøret er på topp! Har høyrt at slike diettar er mykje meir effektive enn alt detta kli-greiene...

Ha ein fin dag!

Luftslottet sa...

hei på deg:)Long time no see..

Høres ut som en både god og effektiv diett:) Her jobbes det både inne og ute for tiden. Panikk før jeg drar og skal være vekke en heeeeel uke..he he, med ryggoperert samboer og to gutter som skal klare seg selv, er det ikke måte på tilrettelegging;)
Lykke til med operasjon av barnet, husk at det kreves masse is;D
Klem fra en altfor lenge borteværende Luftslott

familiens Johnsens hverdag sa...

Kan du hjelpe meg og finne forslag til ett teppe da?:)

Lena sa...

Hipp hurra for lavkarbo! Fikk sjokk selv idag, jeg - hadde aldri trodd at jeg skulle ned denne uken... Men nå var det deg, da og ikke meg! Du er sååå flink! Keep up the good work!