tirsdag 12. august 2008

Tips..


(bilde; spisdegslank)

Hei hei..

tusen takk for alle de oppmuntrende kommentarene. Jeg er superhappy over nedgangen, nå skal det sies at jeg la på meg 35kg i mitt første svangerskap og jeg sliter med de kiloene enda... så nå SKAL jeg klare det og vekta skal nedover!!

Jeg henter mye av oppskriftene på Lavkarbo.no, her har jeg lest meg frem en god stund. Samtidig som jeg kjøper litt mat herfra Spisdegslank. Disse ferdigemåltidene er kjekke å ha med på jobb, raskt når man har dårlig tid osv. Jeg passer på at karbohydrat inntaket mitt ligger under 20-15... mest under 15!! Blir jeg fysen på noe søtt, så spiser jeg en atkinsbar.

Det var noen som missforstod meg litt i forrige innlegg, og selvsagt poteter er tabu i dette kostholde.. men som jeg prøvde å si var at jeg trodde jeg skulle savne melkesjokolade, men nei det gjør jeg ikke... men innimellom kunne jeg tenke meg ovnsbakte poteter!!

Mye av de 5,3kg er jo selvsagt vann, men trodde aldri at vekta skulle vise så mye ned fordet!!

En dags rasjon kan se slik ut:

Frokost: pizza "toast" lavkarbobrød med ost og skinke (masse krydder) eller omelett, eller egg og bacon.

lunsj: tomatsuppe, omelett, "toast" eller gresk saltat med tzatziki

middag: kjøtt med blomkål eller squash, div grønnsaker som dyrkes over jorda.

kvelds; en atkins bar.. eller ostesnack(litt ost og mandler)

Hvis man går inn på Lavkarbo forumet kan man lese seg frem til masse... oppskrifter i fleng og lese om andre som prøver dette.. jeg går under ketolysekuren sånn ca. (Jeg er ihvertfall i ketose!) Det er utrolig mye man kan spise istedefor brød og pasta, ris osv... men det er vanskelig å omstille seg fra lettrømme til seterrømme, bacon som var fy fy.. fløte på maten som saus osv. koser meg med det så langt, men innrømmer når jentene på jobben stod å snakket om skolebrød og vaniljeboller i dag, så måtte jeg gå meg en runde rundt huset!!

Ha en fin kveld alle sammen, og det er bare å stille spørsmå jeg skal svare så godt jeg kan!!

10 kommentarer:

home 4us sa...

Du har fått en award hos meg:)

Bo med barn sa...

Jeg kan ingenting om lavkarbo...men boller noe sier meg at boller ikke inngår i dietten..? :)

Jeg har et mål denne høsten og det er å bevege med på en eller annen måte hver da = syklre, gå, følge unger på skolen, gå med bikkja osv. Og fra å sitte i sofaen og kjøre bil må jo det bli en positiv forandring?! Også er det helt gratis:))

Hvit Stil sa...

Tusen takk for bursdagshilsen! Klem fra Christine

MOLLY sa...

Jeg veide altså 93 kg med sistemann, og veier normalt 58, og så med skrekk og gru noen bilder fra sydenferie når lille bebisen var 6 mnd. Uææææææh! Jeg trodde dengang jeg var syyyyslank...hahaha, men der tok jeg feil gitt, jeg så jo fader ikke bikinkanten engang, men flytting er også en effektiv kur...haha, så nå er vi nede i 50...får spise meg opp igjen i høst;)

Jeg elsker kaker, så jeg kunne ladri gått på diett...sukk!

Frk Fischer sa...

Da er jeg med fra mandag av.... Kommer sikkert til å plage livet av deg( men det er jo ikke nytt) med masse sps....skal bli spesielt å kutte ut brød og poteter...ikke minst sjokkis på kvelden...men kanskje jeg får malt det kjøkken bordet i stede for å spise godis på kvelden...ha ah!!! Stå på , du er super flink!!!

tara sa...

så flink du er...virker som du er skikkelig motivert:)
lykke til videre!!!
klem tara

Petite sa...

Så flink du er, krever mer enn man tror å slanke seg, så all ros til deg:) er ikke så kjent med den dietten, så nå fikk jeg noe å lese om:) hA en fin dag

Evami sa...

Imponerende,flink er du:) Slapp heldigvis å legge på meg mer enn 6 kilo med minsten... SÅ jeg veier mindre nå enn før jeg ble gravid,MEN trenger noen kilo ned fordi.. Men det er jo så vanskelig å slanke seg,jeg får jo lyst på alt mulig,og så er mannen i huset tynn som en strek.. Og når han snavler er det ikke lett å ikke smake... Tror jeg mangler litt viljestyrke jeg,må øve meg litt på den... Derfor blir jeg maks imponert over at du grier å holde deg unna alle fristelser.. Artig å følge med på hvordan det går.. Jeg heier på deg:)

Klem Eva

Fjordheim sa...

Hei. Ja dette må jeg prøve meg på igjen. Får ta frem kursboka og suplere med noen av oppskriftene på Lavkarbo.no. Det ser spennende ut. Kanskje vi kan holde kontakt. Litt lettere visst en er flere. Sist gikk jeg på kurs og veide meg en gang i uka til å begynne med. men jeg fortsatte på egenhånd etter at kurset var ferdig. Har nok ca 35 kg jeg og som burde vært av. Ja dette vil jeg gjøre NÅ.
Takk for motivasjonen.
Og lykke til
Ha ei flott og lettere helg :)

❤ SessanochPrinsessan ❤ sa...

Du är så jäkla flink vännen!

STÅ PÅ *jag hejar på dig*

KLEM