onsdag 9. juli 2008

Totalt kaos!!

Hmmm, kjæreste tid og slappe av når barna er borte.... det ble det ikke noe av!! Vi startet likeså å renovere yttergangen våres, strippet den for panel, tapeter i store baner osv... Nå står herr fjeldhammer på 2 dagen og hogger opp gulvet... for nå skal vi legge varmekabler!!



Her har det vært lilla maling, blå maling, strietapet osv. Se den lekre døra våres inn til leiligheten, forrige eier har malt glasset hvit for ikke innsyn (og delvis fordi et par av rutene er teipet pga knust glass.. økonomisk?? )... haha *OMG* Det er ikke lekkert altså... det er ikke tilsyn her, da naboen over oss har egen inngang!!



Her har pappan min stengt opp trappen til andre etasje... før kunne ungene bare gå rett opp i pysjen til besteforeldrene.. men nå må de ut ytterdøra så opp noen trinn, så inn deres ytterdør!! (Eller gå kjellerveien, som også holder på å pusses opp... ting tar bare litt tid for bestefar skal gjøre tusen ting på en gang!!)



Her er den lille gangen, det er ikke store plassen, man må gå ut igjen for å tenke!! Dette er bare begynnelsen, gledere meg til det blir ferdig... haha, elektrikkeren er ikke ledig før i august så vi må nok bruke verandadøra en stund!!!

Har dere noen forslag til fliser i gangen.. på gulvet? Alt annet skal være hvitt..... Hva er pent til hvite vegger.. og litt "lantlig stil"?

Jeg malte den siste skjenken min i går, så resultatet kommer i kveld, eller i morgen tidlig.. spente nå?

Ha en fin dag alle sammen...

6 kommentarer:

Livy sa...

Heisann!
Oi det var litt av et prosjekt i ferien! Men så artig da! Blir sikker kjempefint når dere blir ferdig! Gleder meg til å følge med!

Ha en skikkelig fin onsdag!
*klem*

Besta sa...

Så spennede :-) Og moro !!Litt av et prosjekt dere har begynt med ..
Gleder meg til å se hvordan det blir :)

Sommerklem

Fjordheim sa...

Ja slikt tar tid. Men det er jo koselig å jobbe litt sammen også. Gleder meg til å se det ferdig, en gang i august?
Jeg ville nok hatt skifer på golvet, visst jeg hadde hatt råd til det. Men det har jeg nok ikke.

Lykke til videre med prosjektet.
Ha en flott dag :)

fru vims sa...

skifer er fint på gulvet, og det finnes faktisk sånn liksom skifer som er v eldig fin. kjenner noen som kjøpte det for å ha på kjøkkenet. like fint, men ikke like hardt...og funker med varmekabler unde... tror de kjøpte det på obsbygg faktisk...

aner ikke hav det heter

Anna-Lena sa...

Jag tycker det är såååå snyggt med gråmelerad skifer! Kanske inte så lantligt?.. Men naturnära?.. ;) Lantligt?..

Minmill sa...

Åååh, her har jeg en kommentar til gangen din. Vi har nettopp vært gjennom den prosessen selv med ny gang. Vi la oppdal skifer på gulvet. Det passer til mange stiler også den landlige. Tenk deg at dette gulvet skal ligge der i mange, mange år, så derfor må det være tidløst. Oppdal skifer er jo grått og robust og tåler tidens tann veldig godt. Det er et dyrt gulv, men hvis man tenker langsiktig vil man være fornøyd med det valget. Det er jo heller ikke så mange kvadratmeter dere trenger. Vi kjøpte oppdal i 30 cm bredde, fallende lengder (dvs. at hver stein har forskjellige lengder) De var også kalibrert i lik tykkelse for da er de enklere å legge.

Hvis dere skal legge avlange fliser/stein må dere legge de på tvers av gangen, ikke på langs. Hvis dere gjør det vil gangen visuelt se bredere ut.

Kommer innom deg igjen jeg for å se resultatet. Det er jo så spennende med slike prosjekter. Lykke til....

Har linket deg på bloggen min. Håper det er ok.

Hilsen Minmill.