onsdag 11. juni 2008

I am alive!!

Alright, jeg fant jeg fant sa askeladden... jeg fant kamera ledningen til mobilen!!! Ikke min, men samboeren min sin.. Så nå du herr fjeldhammer, hvis du fortsatt snikleser bloggen min så vil jeg bare at du skal vite at jeg ønsker meg et kamera til bursdagen min!!!! (og masse masse mer da..thjihi..)

Her her plattingen uten beis, , ganske triste greier.. plankene skriker etter beis!! "Jada jada jeg skal beise dere, jeg må bare ha ork og lyst først...."



Se her a... etter 20 minutter på alle fire ser det slik ut.. jeg hører plankene smile og puste lettet ut... "fortsett fortsett da frufjeldhammer, du er ikke ferdig enda!!"



Jepp, og her er resultatet... fornøyde planker og en veldig fornøyd frufjeldhammer!!



Nå er det bare å kjøpe noen nye hage møbler... og ja, de skal være hvite!!

Uka går fort her... lillebror er bedre, men jeg og fjeldhammermannen har tatt over alt... vi håper så inderlig at storesøster slipper unna.. for på lørdag går flyet vårt til tyrkia!! Det pakkes og det handles og det ryddes og det..... ja, det går i ett... det er foreldremøter og det er overnattingstur i barnehagen.. osv.. Dere vet jo hvordan det er.... pust inn... pust ut!!

Tusen hjertlig takk for alle koslige kommentarer angående lille søte lillebror, han er jo 2 år og 4 mnd og vi kaller han bare herr "jeg vil ikke" om dagen... det er ikke en ting han vil... og er det noe han vil, så er det "feil vei"... Både jeg og herr fjeldhammer har telt en del ganger til ti om dagen, særlig når lillebror står i sengen sin kl 02.00 om natta og hyler at han er tørst, og det er ikke melk han skal ha lenger... neida, han skal ha BUS!!! (Brus... rettere oversatt!) Og selvsagt så får han jo ikke det, så det blir jo et rabalder uten like!! (Han får vann eller melk, for det trenger han, da han snorker som en gris og puster konstant med åpen munn... vi skjønner jo hvorfor han blir tørst....)

Vi har også fått brev fra sykehuset om at lillebror har krav på mandeloperasjon innen 30.11.2008...

Nå skal jeg "løpe" på jobb her.. skal jobbe halv dag i dag!

Ha en fin dag alle sammen...

12 kommentarer:

Hespe sa...

Så flott uteplass du har der - jada, jeg misunner alle som har slike uteplasser.. :o)

Tyrkia på lørdag - åhhhh heldiggris!!! Selv må jeg vente litt lenger på ferie, men den kommer... Skal først ha to uker hjemme i Hornindal i begynnelsen av juli. Eller rettere sagt, starter ferien ifbm min store dag, da reiser jeg med Fantasy til Kiel, har en overnatting og returnerer med Magic, og SÅ drar jeg til Vestlandet. Årets Hellastur går til Kos i midten av august. Altså masse å se frem til, så gleeeder meg!!!!

Ha en superduper flott tur til Tyrkia. Koooooooooos dere masse!!

Goklem fra Hildegunn :o)

jorunnslilleverden sa...

Litt beis kan gjøre underverker ;0) Ble kjempefint! Ja, du har litt å styre med når du har en 2-åring i huset hehe. De er på samme tid en vidundelig skapning og en tålmodighetsprøve.. Men hver alder sin sjarm vet du.. Ha en flott tur til Tyrkia!!!

Huset på toppen sa...

Flott uteplass dere har:-) Her holder vi på å lage ny terasse,det tar litt tid enda før den er ferdig. Vi prøver å få gjort til om ettermiddagene/ kvelden innimellom fotball kamper, trening, møter osv, Phu!!!
Ønsker dere en fin tur til Tyrkia, ferien vår i år blir på Kreta,dit skal vi i midten av juli!!

Ha en fin onsdag!!

Nina sa...

Så fint det ble med beis. Jeg manner meg opp til å få det gjort jeg også. Håper lillebror holder seg bra og at dere får en fin tur.
Min minstejente blir 3 år nå i juni og hun finner alle feil, feil farge, for trangt osv.. litt av en prøvelse det der;0) Kos dere masse på ferie og nyt dagene. Stor klem!

Kerstin sa...

Hei:=)

Så fint det ble!!! DU er flink altså. Godt å høre at noen i fam er bedre! Ønsker dere en alldeles deilig tur til Tyrkia. Sommer , sol, bading og avslapping:=)

Luftslottet sa...

Koselig uteplass, og de plankene såg skikkelig glade ut nå hih i...Håper ingen blir syke, og at dere får en nydelig ferietur.Og når står begivenheten til din 34-års dag? :D Har pc-problem, så om det SKULLE se litt rart ut her så vet du hvorfor, MIN VIRKER IKKE, OG HERRENS PC-MUS LEVER SITT EGET LIV. hA EN FIN DAG:)

Rosa sa...

Så flott det vart! Kanskje me skulle gjort noko slikt på platningen vår òg...men heldigvis må materialen turke først, så eg slepp tenkje på det endå :)

God bedring til alle mann - og god tur til tyrkia!

Anka sa...

WOW, det ble superfint. Jammen har du vært flink, jeg holder på med akkurat det samme her og fy som ryggen verker.

silje-sin sa...

så fin verandaen deres ble! Beisen lignet veldig på den vi har brukt, burma teak het den! Kjenner meg godt igjen i beskrivelsen av herr vil ikke, vi har en sånn her også! Vi har hatt kaffegjester i dag, og Ferdinand ville ha BUS, men ikke nok med det, han skulle helle selv.. Fra en 1,5 l flaske.. Det ble ikke noe for å si det sånn. Så da var det ned på gulvet og hyl og skrik.. Ha en riktig god tur til tyrkia! klem fra silje.

... 4 på toppen sa...

Kjempefin platting du fikk altså.

Ville bare ønske dere en skikkelig deilig ferietur til lørdag. Er nemlig ikke sikkert jeg klarer å sende noen tanker til deg akkurat den dagen ... knis ... hvorfor ikke, mon tro?

*klem*

LoneK sa...

Platten din ble kjempeflott. Ikke frist sånn om Tyrkia da... Jeg vil tilbake!!!! Var bare så koselig der, trivelig folk og alt mulig, selv om noen var litt klennekte. Og barn ja det var stort alle måtte liksom bort og prate og dulle.
Dere må ha en god tur alle sammen hvis jeg ikke rekker å stikke innomdere en tur før deg reiser.

VIl anbefale dere en tur opp i fjellet for å se frukttrørne, selv om det også er en del av dem nede i byen og Dimchei (skrives vel ikke sånn) men det var spesielt, med resturanter på flytebrygger ute i elva.

tinemor sa...

Hekriske dager skjønner jeg. Da blir det nok ekstra godt å komme bort litt! :-)
Så flott uteplassen ble med litt beis! Det gjør seg.
Ha en fortsatt fin og hektisk uke!