mandag 2. juni 2008

2,9kg



Så er helgen over... den har vært avslappende samt varm! Har ikke fått begynt å male sjenken min enda, men jeg har byttet rundt på div ting i stuen..
Lørdagen var vi bare ute i hagen og lekte og koset oss... grillet og klippet plen.
På søndagen våknet lillegutt med feber og var litt utilpass... men man kan jo ikke være inne i slikt vær fordet... vi passet barna til ei venninne fra kl 12 frem til leggetid.. det var kjempekoslig... de flotte pionene som står på bordet har vi fått av venninnen min. Vi hadde også grill"fest" på søndag... så jepp, det var liv i hagen her i går!!

Lillebror har hatt 40 i feber i natt, så vi starter uken med å være hjemme fra bhg... vi måtte innom passkontoret i dag tidlig også for nå begynner det å haste til vi reiser.. det var " bare" 16 stykker forann oss i kø!! (Lillebror var meget flink, selv feber..)




Jeg startet også med den sunne linje her på onsdagen som var... Bedre sent enn aldri... er så stolt atte... har gått ned 2,9kg frem til i dag!! Mye er nok bare vann, men pilen viser ned og det hjelper... jeg spiser Ingers rugbrød til frokost og lunsj og kvelds... middagen består av lavkarbo... altså ingen poteter, pasta, ris osv. Det funker....

Til torsdag er det besøksdag på skolen til storesøster, det blir spennende....

Nå er det frokost og div. her...

ha en fin dag alle sammen....

21 kommentarer:

silje-sin sa...

2,9 kg er slett ikke dårlig:) Skal liksom prøve å leve sunt jeg også, men nå har det sklidd litt ut.. Her er det is hver dag! Høres ut som dere har hatt en fin helg, håper lillebror blir fort frisk! Klem fra silje.

Bo med barn sa...

Tusen takk for hyggelig lykkeønskning kjære Frue!! Og lykke til med det sunne livet du har begynt på. Jeg bare tenker på det jeg:))

Kos deg i det fine været, så "snakkes" vi senere.

Klem Lena

Anna Lisa sa...

Huffa...trasig med sjukdom i hus. Stakkar liten.

Må bare kommentere flotte bilder.
Nydelige sarte farger.

Du er flink! Viktig med 3-4 måltid for dag sjølv om man er på slanking. Det holder oppe forbrenninga :)
Ha en fin dag!
Klem

Helene sa...

2,9 kg ned er 2,9 kg mindre enn før, så om det er vann eller ikke så er det allikevel veldig bra :0D Flink jente!!
Jeg kan desverre ikke skilte med noen nedgang i antall kilo, men nå må jeg ta meg selv i nakken for sydenturen står for døren i begynnelsen av september, og min store kropp vil ikke egne seg for noe bikini kan jeg love deg.hi,hi
Ønsker deg lykke til videre i kampen mot kiloene, synes du er flink som har kommet igang, for det er som regel det største tiltaket:0)

Blå-hvit samlemani sa...

Så flink du er! Uansett om det er vann eller ei, så teller det like mye for det!

Lykke til videre

Anitas hus sa...

Oi, så flink du har vært da. Vann eller ikke spiller ingen rolle på motivasjonen, stå på videre!

Håper det går bedre med lillegutt da. Trist å være syk når det er så deilig om dagen.

Ha en fin dag!
Klem:O)

Sessan&Prinsessan sa...

Uderbara bilder, underbara pioner, 2,9 kg off är super underbart!!

Så hoppas jag att lillebror snart är bättre igen.

Njut sommardagarna denna vecka ;0)

Klem

Anka sa...

God bedring til lillebror. Stakkar liten.
2,9 kg er 2,9 kg - det er en god begynnelse. Masse lykke til videre med slankingen.

Rosa sa...

For ein flott og inspirerande start, med 2,9 kg ned! Det er jammen bra jobba. Sjølv har eg visst heilt ikkje funne motivasjonen til å komme igang...kanskje til hausten ein gong?

Håpar minstegut frisknar fort til igjen. Me har òg hatt feberdagar med vetlesyster - opp mot 40 grader der også, men heldigvis ikkje heilt til topps. Ikveld virka ho betre og feberen var nesten vekk, så me satsar på at det er over for denne gong. Med det fantastiske vèret me har vart det nok utedagar på ho òg både igår og idag, og det ser heldigvis ikkje ut til å gjere vondt verre :)

God veke vidare til deg og dine!

tinemor sa...

WOW! 2,9 kg!
Så bra!!!!
God bedring til lillebror da!

Hege sa...

Uff, å ha sjuke unger er ti ganger verre enn å være sjuk sjøl Masse god bedring til lille gutten.
Og grattis med 2,9 kg i minus!!
Keep up the good work ;)
Klem

Hespe sa...

Det er jo kjemebra, og som du sier - inspirasjon... :o)

Så lyst og lekkert det er i spisestuen hos deg, svalt og godt for varme dager.

Ønsker deg en herlig uke videre!

Klem Hildegunn:o)

Hespe sa...

Hi, hi - jeg er blitt en skikkelig pyse med årene. Før, da jeg var barn, badet jeg i "isvann"... Brrr...!!

Evami sa...

Stakkars lillebror da:( HÅper at han er bedre i dag....
Så gøy at den sunnelinjen funker da.... Her hadde vi nabofest på lørdag og spiser kakrester enda... Men det er jo ikke mye man orker i denne varmen og det er jo bra da:)

Så spennende for stresøster og skulle på skolen og hilse på... Blir garantert stas ja:)

Ha en fin tirsdags-kveld:) Klem Eva

Luftslottet sa...

Stakkars liten, han var jammen flink ja:) Utrolig delikat på spisestuen din. Hva het den blåfargen igjen?
2,9 kg er kjempebra det! Gikk ned fra 98 til 57 et par år etter at minstemann kom til verden, og da gikk og gikk jeg overalt og uansett. Det var effektivt det:)Hadee egentlig mistet håpet om å gå ned igjen, og klarte ikke å se meg for slank, men jammen gikk det ikke, og de første kiloene der, de er rene motivasjonen!! Så lykke til:D
Klem fra meg

Nina sa...

Så flink du er, jeg også lever litt på den sunne linje om dagen. Det føles godt. Jeg liker det turkise du har hjemme hos deg, stilig! God klem fra meg!

Livy sa...

Heisann! Tusen takk for hilsen i bloggen min - har fått penicillin og er allerede bedre! Masse god bedring til gutten din også da, er jo så kjipt å være syk i varmen!

Så utrolig flink du har vært - og 2,9 kg på den korte tiden er jo kjempebra! Jeg er også igang, men det går langt fra så fort her i gården! Men er på vei i riktig rettning jeg også:-)

Ønsker deg en fin uke!
*klem*

Drømmen om en eplehage sa...

Så flink du er!
Er på vei ned jeg også, men det er tungt å bli lett midt på sommeren. Satser på å være i mål til jul så det er babyskritt.

Beklager at jeg ikke har besøk deg på en stund. Du har ikke vert glemt da, bare litt utsatt... Det hørtes ikke bra ut, men du forstår.

Takk for taggingen, den tar jeg :)

Synes det ble så fint på spisestuen din med den lyseblå duken. Perfekt til skapet, men det er vel planen også tenker jeg. Hi, hi!

Forresten, jeg startet å male litt stasj før helgen jeg, er du med å maler til helgen igjen eller? Har 4 stoler som står for tur og kan ikke si jeg ser frem til å begyne. Mye pirk...

Og der klarer jeg å skrive en hel masse ingen ting på kort tid igjen. Ikke rart det tar ett par timer når jeg først får toppen opp på lappen vettø. *håpløs*

Ha en knakende fin dag i morgen!

... 4 på toppen sa...

Så flink du har vært. Jeg klarer aldri slike kurer ... er ikke standhaftig nok.

Klem

Sessan&Prinsessan sa...

Hej hjärtat!

Vart är du om dagen? Bara massa jobb eller?

önskar dig en skön dag ;0)

Kram

Gamlå sa...

hei hei og takk for hilsen i bloggen min. 2,9 kg du er kjempe flink!!

Fin blogg du har med fine blider og masse koselig lesning. Jeg koser meg.

ha en fin helg
Gamlå