lørdag 17. mai 2008

Tiltross

for den kaldeste 17 mai på 50 år så har vi kost oss!! Lillegutt syntes det var utrolig kaldt ute selv om han hadde på på seg parkdress og gummistøvler... etter at toget var ferdig gikk minsten og jeg hjem.. han fikk en flaske med melk og sovnet på soffan!! De andre dro på skolen og spiste pølser, is og kaker... lekte og kjøpte lodd tiltross for regn og kulde. Etter en stund byttet jeg og svigermor slik at jeg fikk sett tanteungene mine opptre på skolen, for et vær!!




Det ble grillvær til slutt... kunne ikke spise ute men vi fikk grillet ihvertfall... det er ganske greit med 15 stykker til bords, høyt nivå hele ettermiddagen og kvelden! Vi grillet poteter som bilde over viser... pølser, kylling, laks og svinefilet!! Vi har nok mat igjen til å fø halve bygda!



Til dessert var det deilige jordbær fra rema til 19kr kurven, de var kjempegode. Oreokake ble fortært og marsipankake....

Mannen og jeg ligger helt stappa og utslitte på soffan, øya detter snart igjen!! Men vi har virkelig kost oss i dag alle sammen!! Håper dere også har det....

12 kommentarer:

Anka sa...

Så fine unger du har, og så fine de var i bunadene sine.
Her ble det dårlig med grilling, jeg bakte pizza inne i varmen. Er enda kald etter dagens kulde så jeg skal straks hoppe i en glovarm dusj å se om det hjelper.
Ha en fortsatt fin kveld.

Tulip sa...

Fine unger i finstasen!
Her var det også surt og skikkelig kaldt.. Godt å tine opp innendørs etter barnetoget..
Ha en fin kveld.
tulip

Lena sa...

Så staselige gullene var! De så da jaggu glade ut!!! Vi holdt oss klokelig inne, men det manglet ikke på noenting her hos oss heller! Snuppa dyttet i seg 3 iskremer i løpet av dagen! Hehe.
Nå lader vi opp til vårslipp - idag kan vi kle oss med litt varmere klær, siden det ikke er kjoler på idag!

Anna-Lena sa...

Ja guuu så kallt det var! Vi fick åka hem och ta på vinterkappor allihopa! Brr... ;) Fina barna i bunader och allt... Bara glad att det inte snöade på oss vilket det gjorde på många har jag förstått! Uffa... ;)

Livy sa...

Heisann!
Så fine festpyntede barn! Høres ut som dere har kost dere masse, selvom været ikke har vært det beste - vi frøs godt vi også, men hadde en fin dag alikevel!!

Ønsker deg en riktig fin søndag!
*klem*

Tiril sa...

Takk for koselig kommentar på bloggen min, jeg har butikk i Sandnes, det er nok et stykke fra deg!!
Så på tv at været var elendig på dine kanter, men det var noen herlige unger du hadde, med flotte bunader.
Vi hadde sol hele dagen, men noen sommervarme var det langt ifra.

Luftslottet sa...

Vi hadde også en kjempefin dag, og slapp heldigvis å fryse for mye...litt sol innimellom:)
Så fiiine da i stasen sin:D

Med så mange, hadde dere vel knapt merket meg og mine...he he he;)
Ha en fin, tross stappmett, søndag:)

Sessan&Prinsessan sa...

Nåmen så nydelige små juveler❤
Jag det var riktigt prutt väder alltså.....

Svar:
Jag är kvalm ännu efter grytan skall du veta, ALDRIG mer!!!!

Men vi hade super mysigt på tivoli & bilder är lagt ut & ännu mera kommer ;0)

KRAM

Cathrine sa...

Nydelig bildet av barna.Synd dette med været da :-( Kryss i fingrene for vi hadde faktisk værgudene med oss for en gangs skyld. Ha en fin søndag

Drømmen om en eplehage sa...

Bra dere fikk en fin dag tiltross for at værgudene ikke var i godhjørnet.
Her var det sol, men bitende vind. Klager ikke på det, for det kunne vert verre... Hører vel til skjeldehetene at det er varmt på 17mai her. Godt det ikke er 17februar vi feirer sa eplekarten. Ha, ha!

Her er ngen nr4 på vei nei. Hi, hi! Her må det assistanse til for å lage noen så det vil i så fall ikke komme uventet ;)
MEN jeg skal bli tante for 2. gang og DET er stort det! Etterlengtet lite nurk og jeg gleder meg stort på deres vegne, og mine for jeg får låne! hi, hi!

Hildegunn sa...

Hei, så utrolig fine 17 mai gutter du har ! Greit med gutter ,eller ?
Jeg har 4 selv og det er ett himla liv og kaos av og til-men veldig stolt av dem er jeg.
HAr sett på en del bilder her, og det ser virkelig ut som du kan interiør !
Jeg legger deg til listen min jeg, er det greit ?

Hildegunn sa...

Beklager at jeg trodde det var 2 gutter.Jeg så ikke bildet i forstørret format.Men jeg må ærlig innrømme at jeg tror det hadde vært roligere med jenter.He,he.Det er først når du har 2 el flere gutter at det blir sant liv og røre med dem sammen...ja,ja en blir vant å leve i "bråk" og styr og.Må innrømme at jeg gjerne vil ha en jente en gang.( har ikke gitt meg enda ) klem