torsdag 1. mai 2008

Lyseblått...

Samtidig som jeg malte skapet, malte jeg også noen rammer i samme blåfargen som det lille skapet. Fargen på skapet og rammene var opprinnelig mørkebrun, det jeg ikke skjønner er hvordan blåfargen på det lille skapet og rammene kunne bli så forskjellige!?



Det er ganske lyst og sommerlig her nå, har litt problemer med å bli fornøyd med plasseringen av stæsjet. Jeg mangler bilder i rammene også trenger jeg et speil eller et bilde over skapet.



Rammene er "gråere" i blåfargen enn det lille blåe skapet som er "skarpt" lyseblått!



Sånn ser det ut nå...

Jeg vil bare si til deg anonym, at joda jeg er inne i en fase hvor jeg VIL male alt hvitt... før var alt mørkebrunt... neste fase vet jeg ikke når kommer eller hvordan det vil bli!! Dette er nå min stil, og du har forhåpentligvis din egene stil! Du synes det er kjedelig, jeg liker det veldig godt!! Men godt smaken er som baken da...

Her har vi vært oppe siden 6.15 da ville lillebror se på Nemo.. forsåvidt greit, da jeg hadde ligget våken ganske lenge. Har vært en gjeng som har hylt rundt i gatene og banket på de fleste dørene, morro... not, men godt barna mine har godt sovhjerter ihvertfall!

Ha en fin 1 mai, alle sammen uansett om du liker hvitt eller ikke! :0)

26 kommentarer:

prinsessa1976 sa...

Jeg har også malt noen detaljer i blått og elsker dem. Fargen er en oppkvikker og kan rett og slett ikke få nok blått jeg. Ha en fin fin 1 mai:O)

Lena sa...

Her har vi sovet helt fredelig i natt - takk og lov! Det var en fyr som løp rundt her i går kveld og ropte jaaaaaaa og neiiiiii, men han ga seg fort! *ler*

Om du har lyst å male alt i hvitt - så er det vel ditt valg? Man kan godt la vær å skrive slike kommentarer - i allefall når man er så småfeig at man må poste som anonym... Det var min mening! Det er jammen godt ingen av oss lar oss affektere av slike innlegg!

Ha en glad dag i gråværet - her skal nesa pusses! ;o)

MeyBiMe sa...

Hallo :-)
Jeg synest dette var skikkelig lekkert jeg!!!!!! Artig med innslag av det lyseblåe.
Hvitt er sååå rent og ryddig, det gir iallefall mine øyne ro :-)
Jeg er en av dem som putter gjerne en "knæsj" farge innimellom....men elsker denne hvite stilen også :-)
Godt vi selv kan velge hva vi liker og vil ha!!!! Så får andre furte over sine egne farger ;-)
Ha en fortreffelig fin dag :-)

Nina sa...

Dritlekkert bleskapet!!! Så flink du har vært, malt mye i det siste
:0) Hvitt er fint for da er det så enkelt å få litt farger inn. Nomi import har masse fint og herlige møbler, Galtung handlet mye derfra. Siden de ikke er mer så har jeg fått området, for Nomi er strenge på at forhandlerne ikke er nær hverandre. Gå inn på nomi-import.no så får du ern smakebit. Jeg kommer til å ha en katalog i butikken etterhvert med alle varene Gleder meg for de har nydelige ting. Ha en god dag, klem!

micano sa...

fin blogg!!
Og et nydelig skap.
Jeg likte det både før og etter at det ble malt:-)

fru Pink sa...

Sååå superfint det ble!! Tipper du er fornøyd! Og ang den anonyme kommentaren, synes den var direkte feil jeg da! Du har jo nettopp malt i lyseblått også, så her er jo ikke alt hvitt!! Kjempelekkert ble det ihvertfall, jeg skal prøve den blåfargen på neste loppisfunn. Blir litt hermings her inne;)

Ha en god dag:)

Helene sa...

Nydelig blåfarge.
Jeg har ei brun hylle som jeg godt kunne tenkt meg å male i den fargen. Du har ikke tilfeldigvis fargekoden på denne blåfargen. Syns det er så vanskelig å finne "den rette" fargen. Bler og bler i fargeviften min, men blir ikke helt fornøyd.

Klem

micano sa...

jo takk for invitasjonen men foreløpig koser jeg meg i rogaland :-) datteren din må ha lykke til! Kan tenke meg at hun får det kjekt på skolen.

Nei jeg har enda ikke fått kloa i den hylleblomsten, men jeg er på utkikk ved ethvert kafebesøk!!

Anna-Lena sa...

Åh, sååååå fint! Vad duktig du är! Och skit i vad andra tycker, detta är ditt hem, din blogg och de son inte gillar kan bara dra åt *"#¤%&? Ha ha!.. Oh så är alla som skrivr negativt och lägger sig i på ett otrevligt sätt ANONYMA!!! Modigt och moget?.. NOT!!! ;) Ha en skön helg! :)

Lykkelene sa...

Vi har tydeligvis samme skotøy, då... Stod faktisk med dei svarte i handa, men gjekk for GULL!Kanskje det blir svarte også?!? You never know. Men over til deg: Skapet vart kjempefint!Eg er veeeldig glad i kvitt:=)
Ha ein fin 1. mai,- til tross for at vi har drittver!

Solstad sa...

Nydelig stue, veldig flott med de blå detaljene :))
Heldigvis så får vi bestemme helt selv hva vi liker og ikke.....ikke bry deg om den furtne anonyme kommentaren !:)
Stor klem

... 4 på toppen sa...

Jeg synes det hvite skapet ditt ble skikkelig fint jeg. Liker den hvite stilen veldig godt. Kunne tenkt meg å gjøre om litt her hjemme også. Ikke si det til mannen i huset, da klikker det tror jeg. Vi flyttet jo inn i nytt hus for litt over tre år siden, og da ble til at vi etterhvert har fått møbler og interiør i beige, brunt og eik. Vi får nå se, kanskje om en stund :-)

LenaS sa...

Hva i alle dager er meningen med å legge fra seg en sånn kommentar som "anonym" gjør? Er det for kjedelig for dette mennesket, så er vel strengt tatt det ikke ditt problem. Hvitt er rent og pent og svalt og deilig, og jeg synes det gjør et hjem avslappende og vakkert. Men, det er min mening...og for min del må noen gjerne mene det annerledes!
Mal bare hvitt du og litt lyseblått ;), det blir aldeles nydelig !

Hege* sa...

Oj så fint=)
Jeg holder på å male en furu kjøpmannsdisk selv her og gleder meg tl den er fedig.. Hvitt er så fint! Det ser veldig koselig ut hos deg=)

LoneK sa...

Stilig det ble. For å si det sånn så er du ikke den eneste som driver å maler "alt" hvitt. All pynten på soverommet vårt har/holder på å bli lys. Så skal gangen til pers, men i hovedsak med vegger og tak!
Ha en fortsatt fin dag!

Heidi sa...

Jeg er enig med de fleste her, det ble skikkelig fint!! Hvitt er lyst, rent og vakkert. Smaken er som baken.., og det er jammen godt:O) Stå på - mal hvitt ;o)
Du lurte på hvor butikken min lå.. Den ligger i Trøgstad kommune i Indre Østfold ca 45 - 50 min. fra Lørenskog - langs RV 22. Momarkedet i Mysen har de fleste hørt om - det er ikke mer enn 8-10 min. derfra. Kom gjerne på besøk, du er hjertelig velkommen :o)
Klem Heidi

Min verden sa...

Hei du. Jeg liker både hvitt og 1. mai. Fint blir det. Hanne

Blått er flott sa...

Synes både skapet, rammene og hylla ble fint jeg!
Liker den blåfargen vedig godt, frisker opp litt :)

Men, merkelig at det ble forskjellig fargenyanser da, kan kanskje ha noe med tretype, hvordan det er behandlet før du malte det osv å gjøre...?

Livy sa...

Heisann!
Så utrolig fint skapet ditt ble - detaljene kommer jo så godt frem, og det ble rå-fint!

Ønsker deg en fin helg!
*klem*

Landstil sa...

Heisann,
Ja slitne er vi enda :), men samtidig får en ny energi av å se hva en har utrettet. Er gøy å se forandringene!

Moi er en liten plass en kjører gjennom for å komme til stavanger og kristiansand. Ca 1,5 time fra stavanger. Geografi er heller ikke min greie ;)

Synes det var kjempe fint med litt blått! Har endel blått selv nå pga guttungen som har blåe prinse møbler og stæsj, men må si jeg gleder meg til å få eget lekerom til han så jeg slipper alt dette rotet i stuen, he he he.. :)

Ha en flott helg!
Klem Anette

Sessan&Prinsessan sa...

WOW vad otroligt snyggt det blev!!!

& fasiken för dessa som yttrar sin mening men inte vågar vara annat än anonyma!!


Du är knall flink

KLEMS

borghild sa...

Synes blåfargen var fin både på rammene og skapet, jeg, men det er kanskje annerledes i virkeligheten enn på bildene...
Så det er ikke alle som liker hvitt, nei... Det visste vi jo fra før, men at noen gidder å kommentere akkurat det, er jo over min fatteevne. Jeg er innom og kommenterer på de bloggene jeg liker (selv om det sikkert finnes ørten andre blogger jeg ville ha likt, men som jeg ikke har oppdaget), og så lar jeg heller de andre bloggene være... Gidder iallfall ikke gå inn og kommentere at jeg ikke liker bloggen eller stilen deres... Nok om det!
Ha en fin helg! Klem B:-)

Trønderpia sa...

Den blåfargen er bare helt herlig!
Og det er blitt så koselig i spisestua di.
Det er kjempefint med slike fargeklatter blandt alt det hvite.

Ha en forstatt fin kveld, klem fra meg

Bo med barn sa...

Så fint skapet ble!! Og rammene!

Den øverste knaggehylla har jeg kjøpt på et bittelite sted som heter Stathelle, rett ved der jeg bor. Tror den er fra Lama så de har den sikkert andre steder også. Og ja, den er kjempelekkert :)

Hilde sa...

Så koselig spisestuen din er, veldig artig med det blå også, synes jeg!!
Ikke bry deg om den anonyme, den personen hadde sikkert en veldig dårlig dag, Pms eller noe sånt ;-)
Thi-hi..
Ønsker deg en hærlig fredag!!

Anonym sa...

Smaa feig som poster som anonym?
Ikke alle som har en blogg!
Det er en blogg hvor det er mulig og komentere, og da komenterer jeg det som faller meg inn!