tirsdag 27. mai 2008

En liten oppdatering!!


(Bilde er tatt en søndag for 1 uke siden)

I dag er det flott vær her... varmt og godt! Tenkte jeg skulle oppdatere dere litt om lillebror. Tusen takk for søte kommentarer, og takk for at dere bryr dere.. det varmer!!
Spesialisten i dag var den samme vi var hos i februar... sukk... jeg ble helt målløs av konklusjonen han hadde i dag i hendhold til den han hadde sist!! Det viser seg nå at lillebror har veldig store mandler (det er trangt som f...!) som forårsaker dårlig nattesøvn, snorking, dårlig pust, luftveisinfeksjon, øreverk osv... gosh.. dette har jeg prøvd å si så mange ganger at jeg nesten nå hadde gitt opp!!!! Spesialisten skjønte jo nå hvorfor gutten nesten bare vil ha flytende mat... (Han er også sjekket for reflux for et år siden, pga masse oppkast!) Jeg prøvde iherdig sist gang og fortelle mannen at gutten gikk på antibiotika, så mandlene var ikke så "Hovne".. men lytte det tror jeg ikke denne mannen var kjent for!! Så nå vil det gå en fortgang i dette, han skulle informere sykehuset for en snarlig operasjon, for de hadde ikke ledig time.. og han mente operasjonen burde gjøres så snarlig som mulig!!

Jeg krysser fingrene mine på at dette er svaret... men så kommer tankene... hva med komplikasjoner ved operasjon!? Storesøster har også operert mandlene sine når hun var 2,9 år, det gikk kjempebra... men i går stod det i avisen om en liten gutt som gikk i koma av en helt vanlig mandel operasjon og i dag skulle de skru av respiratoren!! (tenker på disse stakkars foreldrene..)

klage klage klage.... ikke meningen det, men er inne i en sirkel det er vanskelig å komme seg ut av!

Ha en fortsatt fin dag videre alle sammen...

17 kommentarer:

Mita`s hjørne sa...

Heisann...
Skjønner godt du er bekymra... to av mine gutter har fått fjernet mandlene - det gikk kjempebra med begge to, fikk spise så mye is de ville de første dagene... det er isen de husker... Men husker også at jeg var urolig og livredd for at ungene skulle merke det...

Ønsker dere lykke til, det blir en helt annen unge etterpå, som får nok søvn - ikke minst det...

Ha en koselig kveld og uke...

Butterfly sa...

Dette vil gå kjempebra!!!
Mandlene er roten til mye vondt hos barn.... desverre!!

Lykke til :o)

Ha en flott kveld!

Evami sa...

Heisann!

SÅ du var veldig bekymra i innlegget under... Men så fint at de fant ut at det var manslene,men så utrolig unødvendig at det skal gå så lang tid..
Leger kan være så utrolig arrongante,et "vanlig"menneske kjenner jo ikke barnet sitt best. Eh,jo det gjør vi og de bør høre på det foreldrene har å si....

Og operasjon er til det beste,har ei venninne som hadde halsbetennelse og plager minst 1 gang i måneden helt opp til voksen alder... Nå er det maks 1 gang pr.år,,, Visst var det jævlig,men hu var voksen og de sier jo at det er mye lettere for barn:)
Og tenk på at det er 1-2 uker med litt ubehag,mot hele tida,hele vinteren....

Så trist at du føler sånn med den nye barnehagen,blir så mye vanskeligere å slippe han dit da.Selv om han stortrives:) Vi er så heldige at vi har fått minstemann inn på samme barnehage,samme avdeling som størstemann går på nå. Han skal på storbarn og broren arver primærkontakten,gjett om jeg er lykkelig.... FOr vi har bra barnehage,helt nyoppussa og veldig bra personale:)

Håper du er litt roligernå:) Ha en fin kveld,Og tenker på deg nå når du er så bekymra:) Klem Eva

home 4us sa...

Det vil helst gå bra:)
Husk at det er alle skrekkhistoriene som vi hører om og henger oss opp i,men aller helst så går det bra. krysser fingrene jeg:)

Lena sa...

Jeg ble egentlig litt glad når jeg hørte dette, jeg... Ikke for å virke gal - men for at det faktisk ER noe som er i veien som de endelig har funnet ut av! La oss håpe at fjerning av disse digre mandlene kan gi gutten litt bedre søvn og bedre netter og ikke minst mindre sykdom - som igjen vil gi bedre søvn til mamsen! Det andre problemet får man kanskje ingen løsning på... ;o)

Anka sa...

SÅ utrolig bra at de har funnet roten til alt det vonde med prinsen din fru fjeldhammer.
Jeg skjønner godt at du er litt bekymret for operasjon etter å ha lest om den gutten, men husk, det er ikke ofte sånt skjer, tenk hvor mange som får narkose hver dag.
Dette kommer garantert til å gå så bra så, men trøste litt må jeg for som mor er man jo alltid bekymret og redd når det er noe med de små og jeg hadde garantert vært like redd selv.
Usj, håper det ordner seg med barnehagen. Jeg vet ikke hva problemet er, men krysser fingrene for dere om at alt ordner seg til det beste.
Ha en fin kveld.
Masse klemmer

majamysil sa...

Skjønner at du blir irritert på disse legene. Sønnen min var syk for et par uker siden, feber og oppkast. Legen konkluderer med at han har halsinfeksjon og skriver ut antibiotika. Skeptisk til å gi dette, så jeg spurte om jeg kunne se an til dagen etter. Legen sur som en padde. Jeg hentet ikke resepten og dagen etter var feberen borte. Nei, man vet best som mamma mener nå jeg. Ikke gi deg, ring og mas! Og de aller, aller fleste operasjoner går bra. Tenk hvor ofte de utfører slike inngrep!

Hege* sa...

Kjære deg!
Ikke rart du er bekymra,det ville vel alle være om vi var i samme situasjon...
Det går nok helt bra med klumpen din=)Rart hvordan vi blir når det gjelder barna våre...
Lykke til med operasjonen-gleder meg til å høre hvor godt han har det etterpå=)
Klemklem

prinsessa1976 sa...

Man kan ikke tenke slik i en slik situasjon. Man må være positive i tankene på at alt går bra. En rutine operasjon. Har selv en datter som har hatt nermere 30 antibiotika kurer fordi hun har astma, pollen, gress allergi og straks allergi. straks allergien er den verste for man vet etterhvert hva hun har reagert på men vi vet ikke hva hun kommer til å reagere på neste gang.
Den allergien kan slå to veier. Utover med utslett eller innover der halsen og svelget hovner opp. Å da er det krise i leiren. Jeg hadde et innlegg om dette den 12 april. Der viser jeg et bilde av henne hvordan hun ble seende ut etter å ha spist 1 peanøtt.

Ønsker dere lykke til og må man så må man

Storeflittig sa...

Å! Jeg er så glad for at lillemannen din endelig skal få det tilbudet han hadde trengt allerede for en stund siden.
Desverre kan det jo oppstå komplikasjoner i enhver operasjon, men de er heldigvis supersmå!! (Farligere å krysse gaten:) Og så er jo ofte resultatene helt fantastiske på de små:):)

Stor lykke til klem!!

Kine sa...

Hei:) Sjønner veldig godt bekymringen din!!Har selv vært der,men da var gutten vår 3,5 år da..Og vi fikk høre(på privat klinikk)at de aller helst ikke ville operere barn under 3 år..Dette mye pga risiko med narkose osv:/ Kjenner til ei dame med en liten gutt som også gikk i koma etter en slik operasjon,det var på hengende håret at han lever idag..De fant ut senere,at han var litt syk da han fikk narkosen,ergo fikk han pusteproblemer:(
SÅ ihvertfall,få de til å sjekke at han er frisk som en fisk når han skal til operasjon!I vårt tilfelle,gikk operasjonen utrolig bra,han kom inn kl 8 om morgenen,og kl 12 reiste vi hjem:) Da tok de mandlene,polypper og la inn 1 dren i ene øret!Og bank i bordet,ungen har vært syk kun 2 ganger siden ifjor sommer..(før gikk han på pencilin annenhver mnd..)Ønsker dere masse lykke til,han blir ihvertfall sååå mye bedre etterpå!klæm

Anna-Lena sa...

Jo men man blir ju oxå ppmärksam på det som är aktuellt för en själv just nu! Jag reflekterar inte över mandlar men massa annat som handlar om sånt som gäller mig! Så jag förstår att du reagerar på det! Hm... skulle jag inte föröska muntra upp... Ja ja. Jag förstår du tycker det är skummelt MEN Det går ju helt säkert alldeles jättebra och hu¨r enkelt som helst! ;)

christinasinteriør sa...

Hei!
Uff det er det verste som er at barna ikke er helt i form og enda verre om dere ikke finner ut hva det er! Jeg har også fjernet mandlene så det kommer til å gå kjempebra! Har ikke hatt hals vondt på 25 år!! Håper lillegutt får det som meg.. En ny god hverdag uten mandler!
Klem fra meg!

Miriam sa...

Så bra "Spesialisten" endelig skjønte at det var mandlene da. Skjønner godt at du kan bli litt bekymra, jeg skal innrømme at jeg også er det, men det går jo bra i så godt som alle tilfeller. Og så blir de jo så friske og raske etterpå. Det blir jo helt herlig :) Det er nesten så jeg gleder meg til vinteren igjen for da har jeg en frisk unge ;)
klems klems

fru vims sa...

man kan ikke tenke på det ene tilfellet som gikk galt. tenk på alle de tusenvis av barn som har blitt friske etter at de fjerna mandlene.
skal man tenke negativt så er det myye som er farlig og man bør ikke forlate senga.

så hurra for at lillebror får fjerne ulumskhetene.

og god klem til deg, detta går så bra!! :)

Sessan&Prinsessan sa...

Mandlarna var min första tanke när jag läste förra inlägget så det var ju flott att denna legen äntligen tog till fornuft da....
Uff jag føler med dig vännen, tankarna & ågensten för komplikationer.

Försök att tänka på att barnet du läst om är en väldigt väldigt liten procent andel.
Mandel operation är ju en operation som läkarna nästan klarar med bind for ögonen.

MEN, jag förstår absolut din oro, jag hade vart just lika dan.
Viktigt att du ventilerar om det där du kan, fex här.
Ingen anser detta som syt vet du, för alla är vi lika følsomme för våra barn.

Hoppas det går raskt nu så du slipper för lång tid att grua dig på.

KRAM vännen

supermom sa...

uff, går nok bra når han får bort de vonde mandlene, går nok kjempefint men skjønner du er bekymra for det, ikke morro at ens barn må opereres.
klem