tirsdag 29. april 2008

Trommevirvel!!!

Før maling:


Er dere spente nå!! Det blir ikke det beste bildene, for jeg har bare mobilen å ta bilde med, nytt kamera står på ønskelista!! Men her er resultatet og jeg er som sagt meget fornøyd!!




det er bare et lag med grunning og et lag med oljebasert maling, det er slik jeg vil ha det!!




Utsmykkingen var ikke så lett å male uten at det ble rennende nedover, men med en smule nøyaktighet og toldmodighet så gikk det bra...




Det ble ertesuppe med kalkunpølser oppi og hvitløksbrød til venninnelunsjen i dag, det var jammi!! Og selvsagt som dere ser på bilde under så ble det Siljes hjemmelaget cookis til dessert!!!



cookisene smakte helt fortreffelig, men det morsomste var at jeg glemte mel oppi først... jeg skjønte ikke hvorfor deigen ble så "løs" hehehe, så det første brette gikk i søpla og vi jentene holdt på å knekke sammen her... sånn er det når man "leker" husmor!!! *LOL*

28 kommentarer:

Miriam sa...

DETTE var en knagenes morro blogg! Satt her og humret for meg selv da jeg leste innlegget ditt om de gullnikeskoene. Sånne ting skjer til stadighet her i gården også :D De finner alltid ut av "de ulovlige kjøpene" til slutt.

Nydelig det skapet ditt ble. Herlige ornamenter.
Her kommer jeg innom igjen :)
Ha en fin dag.
Klems Miriam :)

Hilde sa...

Oi, så utrolig lekker det ble!! Ble skikkelig misunnelig her nå:-)

Bor du på Fjellhammer eller? Se du nevner storsenteret osv..

Klem Hilde(som er venninne og kommenterer mest på bloggen til Sessan)

Fru Fjeldhammer sa...

Hei Hilde.
Tusen takk for hyggelig kommentar... jeg er strålende fornøyd med skapet altså, nå må jeg bare mane meg opp og begynne med neste skap!!

Bor ikke på fjellhamar nei, men bor på lørenskog.. samme kommune ihvertfall ;0)

klem

Hespe sa...

Så utrolig flott skapet ble - ikke fritt for at misunnelsen brer seg...

Hi, hi - tenker du IKKE glemmer mel neste gang!!

Strålende dag videre til deg!

Klem:o)

silje-sin sa...

Så FLOTT skapet ble!! Helt utrolig fint:) tror jeg må i gang med å male tv-benken vår nå,som jeg så hvor fint det ble:) Tenker sjokoladekakene er best med mel oppi ja:) Jeg må nok snart lage noen flere.. Ha en flott dag:) klem fra silje.

Anna-Lena sa...

Ja! Så fint skåpet är!!! :D OCh du... kan man få recept på de cockisarna!?

Sessan&Prinsessan sa...

Shit vad läckert det blev tjejen!!!!

Å nå vill jag också ha ett sånt skap... men vi har inte plats jo....

Du har vart strålande flink alltså ;0)

Kakorna såg mumsiga ut *LOL*

KLEM

Hilde sa...

Sååååååå flott det skapet ble..Er man tålmodig og legger "godviljen" til så..
Ille kjedelig når man skal til å ta den 2 strøket og man vet at man kanskje må ta 2 til..
Men når det blir ferdig er man lykkelig for at man orket det 4 strøket også ;-)
Jeg driver nå å maler hyller jeg.. Kjedelig, men det blir gøy når jeg skal drive å pynte og stæsje, da er det kjedelige glemt, ja ;-)

Mel er kjekt å ha i kaka, se ;-)
Ønsker deg en fin kveld videre!!

Siri sa...

Å, så fin den ble! Jeg har et lignende skap - nå fikk jeg en god idé og inspirasjon av deg. ;-)

Hobbyhuset-Merete sa...

Så knakande fint skapet vart etter maling!! bra jobba

Anette Konstanse sa...

Skapet ble kjempe stilig.. Flink jente :)

Hege sa...

Skapet ble rålekkert!!
Hehe, bra det er flere enn meg som er hobbyhusmor :)
Klem

Cathrine sa...

ÅÅå skikkelig fint ble skapet..Lønner seg med litt tålmodighet :-) Klem C

Min verden sa...

Oj - så fint det ble. (jeg beklager oj ordet som jeg bruker så vanvittig mye her inne) - jeg har ikke noe bedre. Det ble skikkelig fint. Hanne

♥ H@rmoni ♥ sa...

Skapet ble kjempeflott!
Kan skjønne du er superfornøyd med dette!
:O)

borghild sa...

Skapet ble kjempefint! Det er jo verdt arbeidet i ettertid!! Har ikke begynt på mitt skap enda, må gjøre et par andre ting først... Skjønner også at jeg må prøve meg på de cookies'ene, de ser da bare utrolig deilige ut!! Klem B:-)

prinsessa1976 sa...

NYDELIG!!! Ufattelig hva noen dæsjer hvitmaling kan gjøre med et møble. Ha en fin dag:O)

Minime sa...

Skapet ble kjempefint. Kan ikke få sagt det ofte nok hvor imponert jeg er over dere jenter som svinger malekosten jevnt og trutt. Jeg føler et visst press sjøl nå. Jeg har noen furumøbler hm.... Tenke, tenke. De får stå ifred en liten stund til. Først må jeg strikke jakka jeg har begynt på, og lage puta jeg skal lage og hekle litt og ...... Håper sol og sommer gir meg den energien jeg trenger til å få gjennomført alle ideene. Klem minime

Skrapkaka sa...

Å så fint skapet var! Det ligner veldig på ett jeg så på Fretex for en stund siden. Angrer den dag i dag at jeg ikke kjøpte det, men måtte prioritere soveplass framfor enda flere store møbler;) hehe
Det gjorde seg iallefall veldig flott som hvitt!
Annicen

Sessan&Prinsessan sa...

Tittar in för att önska en trevlig kväll ♥

KRAAAAAAM

Evami sa...

Så fantastisk flott skapet ditt ble:) Alle detaljene vises så godt:)

Er det ikke håpløst når mean glemmer een ingrediens når man baker? Men du fikk det til tilslutt og de så knaillgode ut;)

Ha ei flott helg:) Klem Eva

Hulda sa...

Virkelig nyyydelig ble dette skapet! Som forvandlet. :) Så flotte ornamenter det var på det også.

Heidi sa...

Hei, hei! Så superlekkert det skapet ble. Skikkelig flott:0)Vi har et tilsvarende skap med tilhørende seng og puff og jeg har veldig lyst å male det, men må vente til ånden kommer over meg....Den ser ut til å vente på seg gitt, orker bare ikke tanken på sånne prosjekt akkurat nå, men vet jo at bare jeg får begynt så går det så greit.

Ser at Hilde spør om du er fra Fjellhammer, og du svarer ser jeg, at du bor på Lørenskog. Har lurt på det samme. Er nemlig opprinnelig fra Høybråten, Oslo, altså nesten nabo, men har bodd i Indre Østfold i flere år nå. Min mor bor fortsatt på Høybråten og er derfor stadig innover :o) Må alltid ha en latte i kaffebaren på Triaden når jeg er innover. Den er skikkelig jammi;o)
Nei, nå er det sengetid. God natta!

Anonym sa...

EHM, hvorfor skal alt være hvitt? Saa utrolig kjedelig...
Det har blitt en saann kjedelig trend dette her, ektorp sofa fra ikea, alle møbler skal males, HVITT HVITT HVITT..
Øynene min blendes med alt dette hvite.. Fysh, booooooring!

Fru Fjeldhammer sa...

Så kjedelig for deg da anonym!! Godt smaken er som baken, delt i to!!

Lyst på livet! sa...

Hvis folk skal kritisere, hvorfor skal de på død og liv være anonyme da?
Vi er alle forskjellige og om man ønsker å følge en "hvit trend", så hvorfor ikke?
Har man ikke noe hyggelig å si, så la heller vær!

Syns nå jeg da :-)

Ha en deilig dag, uansett hvilken farge du har rundt deg ;-)

Rosa sa...

Syns detaljane på skapet kom veldig godt fram når det vart kvitt! Kjempefint :)

Og så var det (i neste innlegg) nydelig med dei blå og rosa detaljane i stova - heilt etter mitt hjarta!

iden sa...

fantastisk fint det skapet ble!!!:) flinkflinkflink!