torsdag 24. april 2008

Et malerprosjekt ferdig!!

Denne har jeg stått nede i kjellern og malt tre strøk på... det enda som er kjedelig med det er at oljemaling bruker så innmari laaaang tid på å tørke!!! Befor:




Jeg har jo malt den med fargen "kite" prøve malt det lille skapet for å se om jeg liker fargen... før jeg skal male det STORE skapet! After:



Det ble ganske stilig, jeg begynner å venne meg litt til fargen. MEN jeg maler ikke det store skapet i den fargen, det har jeg nå bestemt meg for å male hvitt!! Det er fordi jeg er redd jeg vil bli lei denne blå fargen fort, å da er det lettere med hvitt, så kan jeg heller bytte ut stæsjet med litt farger!!



Hva synes dere??

Nå skal jeg lete etter stoff i den blå fargen, slik at jeg får sydd meg noen soffaputer i den fargen... og ja, det må jeg ha hjelp til!! Jeg har en ganske søt og snill svigermor, som aldri sier nei, hun har sydd endel gardiner for meg... kan vel hende hun stiller opp med å sy noen puter om jeg spør pent ;0)

20 kommentarer:

LenaS sa...

Nydelig farge !!! Er det ikke herlig når man finner den perfekte blågrønneturkisfargen..?..Har du sett den fargen som heter Isvann fra Jotun? Den er blitt min favoritt ( foreløpig står den bare i spanna på kjøkkenbenken *kniiiis*)Å hylla ble så flott, men jeg skjønner hva du mener med skapet. Malte et stort skap før jul, og tenkte på ei litt sprek farge, men det var mye jobb...så jeg er sjeleglad for at jeg valgte hvitt !

Så måtte jeg le når jeg leste om de gull og sølv-skoene dine. Det hørtes nemlig nøyaktig ut som meg !
Og etter at jeg var innom deg sist endte jeg opp med å kjøpe sølvsko jeg også på laredoute. Har ønsket meg shox lenge, og da jeg logget inn og sånn...så viste det seg at jeg kunne få 40% rabatt på dem...det kalles jo et RØVERKJØP :D:D:D

( ..mine sølvshox ligger enda innpakket under stolputene i uteboden by the way ;);) .. )

Min verden sa...

Herlig farge - men jeg er enig at du ikke trenger et stort skap med den fargen. Kanskje hvitt med detaljer av denne blå? Nydelig lite skap og det synes at du ikke slurver når du maler. Den er blank og fin :-) Snart god helg. hanne

Min verden sa...

Måtte inn å se engang til jeg. Nei du - det trekker jeg tilbake. Blåste tilogmed opp bildet nå. Det er mange strøk og fint. Det blir jo ikke som fabrikkspray - men det er ikke meningen heller, eller?

Trønderpia sa...

Hylla ble helt nydelig!
Vårlig, flott og frisk farge.
Jeg hadde sikkert gått for kjedelig hvitt, men det ble jo bare så stilig med den turkise fargen.
Så flink du er!

Ha en fortsatt fin kveld! Klem

Min verden sa...

:-)

Luftslottet sa...

Syns det var skikkelig delikate farger jeg:)Hele spisestuen var Kjølig og delikat uten å være kald og samtidig innbydende!!! Drit-lekkert:D Men skjønner at det blir kanskje vel mye med en så spesiell blå-farge på et stort skap da, men fin var den likevel:) He he , her er det kjøpe kjøpe og så litt kjøpe til for tiden. Syns liksom det er så mye jeg "trenger"...fhins
Ha en fin kveld

borghild sa...

Det ble jo kult, da!!! Blir sikkert enda finere også, når du finner noe stoff i samme farge som du kan supplere med...:-)
Klem B:-)

Anka sa...

Hylla ble superfin. Jeg digget den fargen, MEN jeg holder med deg i å ikke male et stort skap med den fargen. Det kan nok bli litt mye.
Lykke til, blir gøy å se resultatet.

Storeflittig sa...

Det ble bare helt utolig topp!! Nydelig:) Kite ble mye bedre enn jeg trodde.

Hater å vente på at maling skal tørke, jeg er litt for rastløs til slikt... blir gøy å se hvordan det store skapet blir i hvitt.

Svigermødre er topp, ikke sant?

♥ H@rmoni ♥ sa...

Kjempeflott! Du finner sikkert noe lekkert stoff som asser inn!
God helg!

Nina sa...

Hylla ble kjempefin, stilig med litt farger. Og det er nok det beste å male det store skapet hvitt, for da kan du bruke farger i stæsjet. Maling jeg bruker er akrylmaling og har kjøpt det meste av min maling på søstrene grene. Der har de mange ulike farger og bra pris på tubene. De har sølv og gull også og det gjør seg på bilder. Nå sitter jeg oå spiser sjokoladeboller og drikker litago og klokken er bare 10, happy friday! Du får ha en fin dag!

Evami sa...

Jeg synes at skapet ditt ble flott:) Fargen var lekker.
Men det blir kanskje litt mye med et stor skap i faregen der,men som du sier.Smaken har en undelig tendens til å forandre seg:)

Snill du er med venninna d da,kjempe søte de muffinsformene med prikker:) Ha en flott helg:) NÅ skal jeg snart ut og kose meg i sola.... (lufta å varmes opp litt først:) Eva

Den gode feen sa...

Eg syns det var heilt nydeleg. Det minnar meg veldig om eit magasinutklipp eg har tatt vare på. Det er bilde av: kvite vegger, to kvite kjøknestolar og bord, men med ei stor tallerkenhylle i samme farge som din. Dritfint, syns eg. Og får du tak i koppar eller skåler med samme fargetone, så er det jo perfekt!!

Den gode feen sa...

Gløymte heilt å sei god helg :)

janne - kathrine sa...

Hei, hei.

Ser av shoppingruten din at vi antagelig ikke bor veldig langt fra hverandre...?
Husker i fjor vår, da sto jeg i kø sammen med ca. 30 pensjonister utenfor Plantasjen Skedsmo, 10 minutter før åpningstid. Da dørene åpnet stormet alle inn - som om det skulle ha vært opphørssalg :-)

"Kite" fargen var sterkere og klarer enn hva jeg hadde trodd, men den lille hyllen ble skikkelig fin :-) Jeg synes det er fint når ikke absolutt alle møbler er malt hvite.

Ha en flott dag da!

Anette Konstanse sa...

Synes fargen var kjempe stilg.. du er så kreativ...:) Send litt kreativitet over til meg da;)

Ha en strålende helg:)

fru Pink sa...

Så FIN den ble!! Er det den kite fargen? Den fikk jeg lyst å prøve også!Blir kjempelekkert med puter i samme farge:)

God helg!

Lena sa...

Ble jo ikke bra i det hele tatt - det skulle vært RÅÅSSA!!! *fnis* Jeg ser tidvis at jeg kan ha kjørt meg litt fast i det samme sporet...
Hyllen ble jo finfin, det var en frisk og herlig farge - men jeg tror jeg hadde safet og gått for hvitt på det store, ja!

Persilja sa...

Underbar blå färg! Har du något nummer på den? har ni samma färgnummer som vi har i Sverige? Ncs-nummer eller vad det kallas. Jag ska måla en skänk, men har inte hittat den rätta blå nyansen-tills NU! ;D
Visst är den lite ljusturkos?

Siri sa...

Jeg synes det ble utrolig flott!
Den nydelige blåfargen kom veldig godt frem når hylla kom opp på veggen.
Magi spør du meg, når man ser på før og etter-bilde.

Fortsatt god helg!