lørdag 22. mars 2008

Påskeaften!

ja da er påskeaften her da, og barna mine tror påskeharen bor på bensinstasjonen. Noe mor måtte si fordi hun ikke fant eggene fra ifjor så jeg måtte stoppe innom besinstasjonen i går og kjøpe nye... måtte si en hvit løgn om at jeg skulle hente eggene hos påskeharen på bensinstasjonen... godt de tror på det meste vi sier!!

De tomme eggene satt vi i vinduskarmen og så skulle påskeharen komme å fylle de i natt, de måtte for all del ikke komme inn på rommet til storesøster for da turte hun ikke å sove.. (hun innrømmet at hun var/er redd påskeharen!) "påskeharen" kom og fylte opp eggene med 14,90kr hg godteri fra statoil :0))

Vi har ikke stort med påskepynt, men barna har malt noen egg og vi har kjøpt noen og hengt de på trollhasselgrener fra Florris. koslig ble det.
Nå er storesøster på gardemoen med mormor og bestefar og venter på flyet sitt, hun fikk med seg en sekk fylt med tegnesaker, påskegge, mattebok og div. Vi kommer til å savne henne mye, men vi har også godt av å være litt borte fra hverandre!!
Ha en flott påskeaften allesammen!!

4 kommentarer:

Bo med barn sa...

Hi hi bensinstasjon-påskehare... Ja den kommer i mange former denne påskeharen. Storesøster på 7 1/2 år har skjønt at det er meg som fyllte opp egget hennes, mens lillesøster ringe henrykt istad og fortalte at påskeharen hadde vært der med skattekart og om alt det fine hun hadde fått i egget sitt (...som om jeg ikke visste det). Storesøster sa tørt at hun visste det var meg = avslørt:)

Tenker det blir rart med å være så lenge borte fra jenta deres, men som du sier... avstand kan også være godt. Her har vi rukket å savne hverandre masse. Så nå gleder jeg meg veldig til de kommer hjem imorgen.

God lørdagskveld:)

Drømmen om en eplehage sa...

Så koselige bilder!

Så påskeharen bor på Statoil altså... Den må jeg notere til minsten blir stor nok til påskeegg. De to eldste har sluttet å tro både på julenissen, tannfeen og påskeharen de. Noen ganger tror de ikke på mor heller. He,he!Snakk om å tviholde på at de fortsatt er små barn i en alder av 18 og 12 år. Kommer til å gi de varige men...
En gang mors barn, alltid mors barn vet du ;)

Og så pia di som skal til det store utland uten mor og far da... Hun er bra heldig, men jeg forstår du er spendt også! Mine har også vert på tur alene noen ganger og det er bare å innrømme at jeg liker best å ha kontrollen, men så lenge de koser seg så...

Dere får kose dere med lillebror de siste påskedagene. Her er det bare meg og bøtteknotten hjemme og han er syk igjen så det er lite action.

Påskeklem!

Lena sa...

Haha - jeg lo godt av at Påskeharen bor på Statoil, ja! Men noen ganger er det jo likegreit å innse at han bo på de merkeligste plasser... Mer hendig for mor i allefall! ;o) Her fikk vi egg av naboen under - så kanskje E tror det er han??? *ler*
Det blir spennende å høre hvordan prinsessen har det i Tyrkia!
Fremdeles - god påske! Og nyt dagene som ett-barns-mor igjen. For en stakket stund...
;o)

Anette Konstanse sa...

Uff...var ikke meningen og skremme din datter når jeg sa at påskeharen hadde vært her og gjemt egg under gardinen.:) Godt at en har en reserve påskehare på Statoil;)

Kos dere nå masse med gutten deres og nyt tiden med bare ett barn. Det er nok stor forskjell.. :)